Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Probleem met KPN GPRS in buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 1.556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die onderstaand probleem kent en (nog mooier) een oplossing weet?

Sinds eind vorig jaar heb ik een abo bij KPN met een 5 MB GPRS databundel. Alles werkt goed. De laptop en PDA kunnen via Bluetooth en de K700i een verbinding maken met het Internet.

Alleen zodra ik in het buitenland ben werkt het niet meer. De K700i kan zelf wel via GPRS de mailtjes binnenhalen, maar zodra ik dit probeer met de laptop of de PDA, wordt de verbinding verbroken. Teruggekomen in Nederland werkt alles weer naar behoren.

Hiervoor had ik een vergelijkbaar abonnement bij Vodafone en daar liep het ook in het buitenland naar behoren.

De helpdesk van KPN geeft niet thuis. Weliswaar heeft KPN mij het hele spul geleverd, inclusief de K700i, maar dit toestel wordt op het gebied van GPRS niet door hen ondersteund. En daar sta je dan met je pittig geprijsde GPRS abonnement.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43

slaay

Natuurbeleven.com

Los van je vraag, weet ik wel dat GPRS in het buitenland per MB en per minuut online afgerekend wordt. Dus nog duurder dan je huidige bundel voor 5 MB in Nederland.

Houd daar dus ook zeker rekening mee!

Dich bis echt unne foëzen haas

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb hetzelfde probleem als TS met KPN alleen dan ook met het gewoon op 9,6K connecten in het buitenland..
en ja ik maak gebruik van +31 en het weglaten van de eerste voorloop nul bij het kengetal...

dit geldt dus ook puur voor een dataverbinding.

[ Voor 12% gewijzigd door Jaywalker op 17-06-2005 23:40 ]

Koffie!!

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Niemand met een heldere ingeving?

Koffie!!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Ik weet niet hoe de verbinding opbouwd tussen de telefoon en je pc, doe je dat met software van de telefoon, of gebruik je hem als modem?
Je kan indien je dat 1e doet het proberen via de modem te doen... je installeerd de modem en je belt gewoon naar nummer *99# zonder username en password. Als het goed is forward de telefoon dan rechtstreeks de gprs verbinding. Indien je dat al doet kan je proberen de gprs verbindingsinstellingen te veranderen naar "always on" ipv "on demand" zodra je wil gaan internetten. Ik heb ongeveer het zelfde probleem gehad namelijk in nederland, en dat was de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op zondag 19 juni 2005 @ 16:35:
Ik weet niet hoe de verbinding opbouwd tussen de telefoon en je pc, doe je dat met software van de telefoon, of gebruik je hem als modem?
Je kan indien je dat 1e doet het proberen via de modem te doen... je installeerd de modem en je belt gewoon naar nummer *99# zonder username en password. Als het goed is forward de telefoon dan rechtstreeks de gprs verbinding. Indien je dat al doet kan je proberen de gprs verbindingsinstellingen te veranderen naar "always on" ipv "on demand" zodra je wil gaan internetten. Ik heb ongeveer het zelfde probleem gehad namelijk in nederland, en dat was de oplossing.
De telefoon biedt via GPRS internettoegang. De verbinding tussen laptop en mobieltje is via Bluetooth. Het nummer wat ik moet kiezen (volgens KPN) is *99***1#
Inderdaad zonder username en password.

Het gekke is dat alles in Nederland perfect werkt, maar in het buitenland niet. In het buitenland kan ik met het telefoontoestel zélf wel een GPRS verbinding opzetten en de mail binnenhalen. Zodra ik probeer met de laptop in te loggen wordt de verbinding verbroken.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Je moet nog even **31 ervoor zetten, dus bijvoorbeeld:
**31*99***1# of;
**31*99#

Dan werkt het wel, dus geen +31 maar **31 ervoor! Succes!

Edit:
Als je ***1 erbij voegt houd dit in dat je ook nog MMS kan ontvangen op je telefoon, zonder dit kan je alleen GPRS-en en niet MMS-en (iig bij Telfort).

[ Voor 37% gewijzigd door Polderdijk op 20-06-2005 16:10 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Topicstarter
Polderdijk schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:07:
Je moet nog even **31 ervoor zetten, dus bijvoorbeeld:
**31*99***1# of;
**31*99#

Dan werkt het wel, dus geen +31 maar **31 ervoor! Succes!

Edit:
Als je ***1 erbij voegt houd dit in dat je ook nog MMS kan ontvangen op je telefoon, zonder dit kan je alleen GPRS-en en niet MMS-en (iig bij Telfort).
Bedankt! Ik neem aan dat de **31 er alleen in het buitenland voor moet? Als ik het thuis doe werkt het in ieder geval niet. Ik zal het eens proberen als ik weer in het buitenland ben.

+31 had ik in ieder geval wel geprobeerd en dat werkt inderdaad niet

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:18:
[...]

Bedankt! Ik neem aan dat de **31 er alleen in het buitenland voor moet? Als ik het thuis doe werkt het in ieder geval niet. Ik zal het eens proberen als ik weer in het buitenland ben.

+31 had ik in ieder geval wel geprobeerd en dat werkt inderdaad niet
Als het goed is moet dit ook gewoon werken in Nederland hoor. Ik zal het voor de zekerheid ook eens proberen.

Edit:
Ik had het toch fout, bij Telfort zeggen ze het volgende:
• Het "telefoonnummer" voor GPRS/EDGE is *99# (zonder kengetal) of *31*99# in het buitenland
• Als u al MMS heeft laten aansluiten wordt het inbelnummer *99***1# met als extra dialingstring AT+CGDCONT=1,"IP","INTERNET" of CGDCONT=1,"IP","INTERNET"
• Bij MMS ingeschakeld wordt het inbelnummer voor het buitenland *31*99***1# + de dialingstring

[ Voor 33% gewijzigd door Polderdijk op 22-06-2005 12:40 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend was ik in het buitenland en heb bovenstaande suggesties gechecked. Helaas, het werkt niet. De telefoon kiest het nummer (*31*9***1#) en blijft dat herhalen. Tot een verbinding komt het niet. Trouwens in de documentatie van KPN staat ook dat het standaard nummer *9***1# ook gewoon in het buitenland gebruikt kan worden. Het probleem is alleen dat de documentatie van KPN hopeloos verouderd is. Zo staan er meer zaken in die tot een foute werking leiden.

Ik zal opnieuw een poging doen de helpdesk op haar verantwoordelijkheid aan te spreken. Helaas heb ik het gevoel dat ze daar geen kennis van zaken hebben. Op de website wordt een hoop beloofd en als je eenmaal hebt getekend, zit je in de val.

Verwijderd

Topicstarter
Goed. Vanmiddag bij de Primafoon geweest. Deze keer een zeer behulpzame medewerker die vaststelde dat het probleem wel eens in de APN kon zitten. Hier moet je dus "internet" invullen, maar volgens hem moet dat zijn "Internet Everywhere" Met een spatie dus. Helaas is het spatieteken op dit punt in de telefoon niet beschikbaar en is het niet mogelijk deze string in te voeren :-(

Heeft iemand nog suggesties, wat de APN zou moeten zijn?

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 16:14
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:25:
Goed. Vanmiddag bij de Primafoon geweest. Deze keer een zeer behulpzame medewerker die vaststelde dat het probleem wel eens in de APN kon zitten. Hier moet je dus "internet" invullen, maar volgens hem moet dat zijn "Internet Everywhere" Met een spatie dus. Helaas is het spatieteken op dit punt in de telefoon niet beschikbaar en is het niet mogelijk deze string in te voeren :-(

Heeft iemand nog suggesties, wat de APN zou moeten zijn?
De APN moet zijn "internet" zonder aanhalingstekens. Let ook op je dial string, deze moet AT+CGDCONT=1,"IP","internet" zijn (letterlijk!). Je hebt er waarschijnlijk nog extra commando's achter staan, die moeten verwijderd worden voor gebruik in het buitenland.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:08:
Afgelopen weekend was ik in het buitenland en heb bovenstaande suggesties gechecked. Helaas, het werkt niet. De telefoon kiest het nummer (*31*9***1#) en blijft dat herhalen. Tot een verbinding komt het niet. Trouwens in de documentatie van KPN staat ook dat het standaard nummer *9***1# ook gewoon in het buitenland gebruikt kan worden. Het probleem is alleen dat de documentatie van KPN hopeloos verouderd is. Zo staan er meer zaken in die tot een foute werking leiden.

Ik zal opnieuw een poging doen de helpdesk op haar verantwoordelijkheid aan te spreken. Helaas heb ik het gevoel dat ze daar geen kennis van zaken hebben. Op de website wordt een hoop beloofd en als je eenmaal hebt getekend, zit je in de val.
En 99 ipv 9 werkt niet? :?
Je zit op een netwerk dat het ondersteunt trouwens? E-plus bijvoorbeeld?

[ Voor 5% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-07-2005 10:22 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle suggesties. Ik kom net weer terug van een vakantie in Frankrijk. Tot mijn stomme verbazing werkte alles in één keer. Dus APN ingesteld op "internet" en als dial string at+cgdcont=1,"ip","internet" ingesteld. Met zowel mijn Palm als ook met mijn laptop kon ik plotsklaps probleemloos internetten.

Ik weet overigens zeker dat ik deze instellingen eerder heb geprobeerd. Dit was in België. Dus op de laatste dag van de vakantie in België nogmaals getest en ook daar werkte alles probleemloos. Dus het zou maar zo kunnen zijn dat KPN ook het één en ander heeft gewijzigd.

Maakt verder niet meer uit. Ik ben blij dat ik het nu overal kan gebruiken.
Pagina: 1