Club3D of XFX 6800GT 256MB AGP

Pagina: 1
Acties:

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 04:46
Beste medetweakers,

ik ben bezig om mijn videokaart te gaan upgraden.. Ik heb nu een Asus 9600XT 128MB in mijn P4 3.2Ghz, 1GB machine zitten, en ik zat eerst te denken aan een 6600GT 128MB.. Maar omdat nu de prijs van de 6800GT behoorlijk naar beneden is gegaan (inkoop) heb ik toch besloten een 6800GT 256MB te nemen.. Omdat mijn inkoopadres helaas geen Asus 6800GT 256MB kan leveren (mijn 1e keuze), heb ik nu de keuze uit een Club3D of een XFX..

Mijn vraag aan jullie is, welke van die 2 is de beste keuze? Belangrijk voor mij is de kwaliteit van de koeler, en dan vooral de geluidsproductie daarvan.. Het liefst heb ik een kaart waar ik zelf de fanspeed van kan regelen..

Alvast bedankt.. :7

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27
Zijn beide gelijk, je hebt kans dat XFX 1,6 ns geheugen gebruikt, dit weet ik niet of dit bij Club3D is. Voglens mij is Club3D wat stiller. Maar beide kaarten maken behoorlijk wat herrie. Verschillen zijn nihiel.

• Inflatable
Ok, maar bij welke kan ik de fanspeed zelf instellen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
volgens mij regelt iedere kaart de fanspeed zelf, als ie idle in windows staat te draaien zal ie redelijk laag zijn maar zodra je een spel gaat spelen schiet ie vanzelf omhoog, dit is ook zeker nodig want mijn standaard XFX 6800LE koeler werd op de hoogste fanspeed toch al dik boven de 70 graden tijdens een potje CS:S, ik kan het je ook zeker niet aanraden om de fan lager te zetten als je gaat gamen

wil je een betere koeler die minder herrie maakt koop dan een 700CU van zalman, heb em zelf niet omdat ik er waterkoeling op heb maar wat ik er over gelezen heb is dat ie toch zeer goed te noemen is

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 17-06-2005 15:44 ]

Verwijderd

hier heb je een review van de CLub-3D kaart.

http://www.3dvelocity.com/reviews/club3d/c3d6800gt.htm

• Inflatable
Niet wat meer info van bezitters van deze kaarten? Zijn ze nou wel of niet handmatig in te stellen qua fanspeed?

Ik moet maandag bestellen.. Ik neig op dit moment naar de XFX..

Thxs.. :7

[ Voor 27% gewijzigd door Inflatable op 18-06-2005 03:18 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Heb hier een XFX, werkt goed, alleen mn kaart word nu idle wel warmer dan vroeger...
maargoed, dat zal bij alle kaartjes zijn als er stof in de koeler komt :D
heb nog geen cooler upgrade gedaan omdat ik over ~7 dagen mn WC ga bestellen..

Ben tevreden met de kaart, clockt lekker over (zelfs zonder wc)...
Het maakt volgensmij geen bal uit... doe wat je gevoel zegt...
er zitten toch geen grote verschillen in...

Verwijderd

Inflatable schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:10:
Niet wat meer info van bezitters van deze kaarten? Zijn ze nou wel of niet handmatig in te stellen qua fanspeed?

Ik moet maandag bestellen.. Ik neig op dit moment naar de XFX..

Thxs.. :7
Je kan de fanspeed niet handmatig instellen, en al zou dat zo zijn dan is het niet goed voor de kaart

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:30
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 08:57:
[...]

Je kan de fanspeed niet handmatig instellen, en al zou dat zo zijn dan is het niet goed voor de kaart
kijk niet naar de fanspeed...wat ze maken altijd nog een herrie. Koop gewoon een arctic silencer NV5. Dan ben je klaar, die blaast nl de warme lucht direct uit je kast.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
en die kaart van gigabyte? de 6800GT 256, is dat niets dan?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De TS heeft de keuze uit de Club3D of de XFX. Ik zie Gigabyte niet in dat lijstje staan, jij wel?!?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Zelf persoonlijk zou ik gaan voor de XFX (Heb hier wat slechte ervaringen gehad met Club3Ds...). Maar meestal zijn Club3Ds weer iets goedkoper, en voor dat geld zou ik dan een Zalman VF700 kopen, kan je zelf de fanspeed regelen (5V of 12V), maar je kan natuurlijk er ook een Fanmate aanzetten, zodat je het helemaal zelf kan regelen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Zou ik voor de XFX gaan betere kans op snel geheugen(dat ook beter overclockt)

• Inflatable
FnF schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 09:45:
Zelf persoonlijk zou ik gaan voor de XFX (Heb hier wat slechte ervaringen gehad met Club3Ds...). Maar meestal zijn Club3Ds weer iets goedkoper, en voor dat geld zou ik dan een Zalman VF700 kopen, kan je zelf de fanspeed regelen (5V of 12V), maar je kan natuurlijk er ook een Fanmate aanzetten, zodat je het helemaal zelf kan regelen :)
Een fanmate? Is dat een 3rd party tooltje ofzo?

Ik ga toch voor de XFX.. Ik vind hun website ook beter overkomen, met o.a. een forum..

[ Voor 9% gewijzigd door Inflatable op 18-06-2005 13:13 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 09:57:
Zou ik voor de XFX gaan betere kans op snel geheugen(dat ook beter overclockt)
hebben normale 6800GT's niet... en verschil tussen 3Dclub en XFX is bij de 6800GT de uitrusting en het plaatje op de koeler...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je zal met de XFX zeker geen miskoop doen, heb zelf ook een gpu van XFX en nu ik de fan er niet meer op heb bevalt ie me nog een stuk beter dan eerst :P

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
BredeP schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 09:41:
De TS heeft de keuze uit de Club3D of de XFX. Ik zie Gigabyte niet in dat lijstje staan, jij wel?!?
stel je niet aan man, ik vraag dat juist omdat die kaarten nog maar 235,- euro kosten, in tegenstelling tot andere 6800's met 256mb.

je hoeft niet meteen zon domme reactie te geven hoor :Z

maar goed. als we het hier alleen maar kunnen hebben over de kaarten waar de TS naar vraagd dan laat maar hangen, dan zal ik maar mn eigen topic starten ofzo :Z

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:47
Welk topic wordt dat? Ik ben namelijk ook geinteresseerd in de 6800 gt voor 235 euro van Bora in duitsland.

• ixl85
mhh vermoedelijk is er iets mis met die prijs...
beetje vreemd dat ze er zoveel onder kunnen zitten he....

Somethings fishy......

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27
Waarom, hardware in duistland is meestal goedkoper, daarnaast verkopen ze deze kaartjes al tegen inkoop prijs vanwege grote voorraad. Dus die prijs klopt geowon .

• ixl85
mhh...
ja.. hardware is wel goedkoper, maar niet zoveel...
de meeste 6800GT's staan voor 370/400 euro in de pricewatch... lijkt me sterk dat duitsland daar ~150 euro onder kan gaan zitten...
Maargoed, misschien heb ik ongelijk... dus als iemand deze kaart heeft voor die prijs... vertel het me..

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 16:05
Bij alternate.nl staan er al verschillende GT's onder de 300 euro. In duitsland, bij Bora computer, staat er een 256 Gigabyte 6800GT GDDR3, DVI, TV-out, AGP 235,00 € in de prijzenlijst.

[Updated spec's]

Pagina: 1