Toon posts:

[Access2002] Update table met vermedigvuldiging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tabel genaamd Produkt
Hierin bevinden zich een aantal records.

Nu wil ik dmv een druk op de knop in een formulier een atribuut met X vermeendigvuldigen

code:
1
2
3
4
5
  produkt
a   b   c   d   
x   x   1   x
x   x   2   x
x   x   9   x

Nu wi ik dus alles onder C met x ophogen.
Als ik in een formulier bijvoorbeeld 5 invul dat de hele row met 5 word vermeendigvuldigd
code:
1
2
3
4
5
  produkt
a   b   c   d   
x   x   5   x
x   x   10   x
x   x   45   x

Nu kan dit,veronderstel ik, met een update query.
Maar hoe doe ik dit precies?
met
code:
1
2
SELECT [C]*5 AS Expr1
FROM produkt;

krijg ik wel de waarden die ik wil zien, maar niet in de tabel.
Hier komt bij dat 5 een variabel getal is, C moet ook worden vermeendigvuldigd met een ander getal.

Verder ben ik bezig geweest op het (doorlopend)formulier zelf maar dat werd geen succes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Dim x As Variable
Dim x2 As Integer
Dim a As Integer
a = C.Value           'waarde uit tabel
X = aantal.Value 
X2 = a * x
Next Record

Iemand een tip voor mij?

--edit-- oeps titel vergeten
[Access2002] Update table met vermendigvuldiging lijkt me een mooie titel
Zou een mod zo vriendelijk willen zijn _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 14:31 . Reden: topic titel vergeten ]

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Met een SELECT haal je alleen maar gegevens uit een tabel die je dan kan gebruiken en/of bewerken.
Wil je gegevens wijzigen in een tabel dan zal je met UPDATE of INSERT moeten werken.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel fixed :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Pyrowired schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:25:
Met een SELECT haal je alleen maar gegevens uit een tabel die je dan kan gebruiken en/of bewerken.
Wil je gegevens wijzigen in een tabel dan zal je met UPDATE of INSERT moeten werken.
Het is weer maandag, back to work

Ik zal inderdaag met een update moeten werken denk ik, maar kun je mij een voorbeeldje geven van de syntax? Ik ben al wat aan het bladeren geweest op GOT en google, maar een echt duidelijk voorbeeld heb ik nog niet gevonden.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 08:47:
[...]

Het is weer maandag, back to work

Ik zal inderdaag met een update moeten werken denk ik, maar kun je mij een voorbeeldje geven van de syntax? Ik ben al wat aan het bladeren geweest op GOT en google, maar een echt duidelijk voorbeeld heb ik nog niet gevonden.
http://www.w3schools.com/sql/sql_update.asp

Audentia

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:29

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je bent in Access bezig? Dan hoef je toch geen SQL voorbeeld, maar klik je zo'n query in elkaar :)

code:
1
UPDATE tblTabel SET [Getalletje] = [Getalletje]*2;

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:25:
Je bent in Access bezig? Dan hoef je toch geen SQL voorbeeld, maar klik je zo'n query in elkaar :)

code:
1
UPDATE tblTabel SET [Getalletje] = [Getalletje]*2;
Ja dat werk idd, maar nu wil ik dat hij heel de tColumn doet, en niet allen de geselecteerde record.
Dus eigenlijk gewoon
code:
1
update tblPRODUCT set [Column C} = alles x 2;

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:29

Boss

+1 Overgewaardeerd

Euhm... een update query waar geen WHERE in voorkomt zal gewoon de hele kolom updaten hoor!

We hebben het hier nog steeds over een standaard Access omgeving zonder gelinkte tabellen of beperkte rechten?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Er is wel sprake van gelinkte tabellen, maar niet in djt specifieke geval.

Het is echter gelukt. Ik wilde teveel in 1x (de x factor bepalen door een string, en daar zat een fout in)
Met een (UPDATE temp SET aantal = aantal*2;) command is het uiteindelijk dus gelukt. Ik zal nu nog eventjes kijken hoe ik die 2 door een stringwaarde vervang, maar dat zal een kwestie zijn van ' "& tekens op de juiste manier plaatsten.

Merci iedereen voor zijn hulp _/-\o_ !
Pagina: 1