Toon posts:

[Miranda] 'folder.jpg' van huidig nummer als avatar? *

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, lastig probleem om in een titel samen te vatten, mijn excuses.

Ik heb een stuk of 5.000 mp3tjes, allemaal netjes in mappen op: Muziek > Artiest > CD
Heel mooi dus allemaal. iPod aangeschaft, aaalle mp3 tags netjes een mooie naam gegeven, dus alles heet heel mooi: *nr* *artiest* - *track*.mp3
Laatst stapte ik de wondere wereld van de covers binnen, en heb nu in elke map een jpg met de naam folder.jpg (zodat je hem op de map ziet, vonnik leuk) ook een winamp plugin geinstalleerd die ze ook weergeeft als ik de CD luister.

Nu heb ik het voor elkaar gekregen dat ik mijn msn avatar met variabelen kan veranderen (ik gebruik miranda-im) en wil eigenlijk dat wat ik aan het luisteren ben, dat die cover mijn avatar word.

Het probleem
Hiervoor is het nodig dat alle mp3tjes hun eigen jpg krijgen (de cover dus) en die jpgs moeten allemaal dezelfde naam als de mp3 hebben.

Kan ik dit met een programmaatje doen, of moet ik het uit mijn hoofd zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je zou eens goed op google kunnen gaan zoeken of er al een proggie voor is want ik denk dat je vast niet de eerste bent die dit wil, en anders zou je misschien als je het kan zelf iets kunnen schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Weet niet of het helpt, maar het is mogelijk om de cover op te nemen in de id3-tag van een mp3'tje. Als dat ondersteund wordt door je winamp-plug en miranda, zou je eens naar (bijvoorbeeld) Tag&Rename kunnen kijken... Die odersteunt het invoegen van die cover-art.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joah, ik weet van de covers "inbakken" maar daar heeft Miranda niets aan
heb ook tag&rename al, maar die heeft niet de optie die ik zoek

Ben al wel even beter aan het zoeken op google, maar het is een vet gecompliceerd idee om uit te leggen aan een zoekbot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met bash onder linux of cygwin is dit een eitje.
iets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
find -name .mp3 /mp3 | while read filename
     do
          dirname=`dirname "$filename"`
          file=`basename "$filename"`
          jpgname=${file%%.mp3}.jpg
          cp ${dirname}/folder.jpg ${dirname}/${jpgname}
     done

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 14:41 . Reden: domme foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kan Miranda-im echt alleen maar een jpeg oppikken als deze exact dezelfde naam als de mp3 heeft? Is dit niet een invoerveld waar je mbv wat wildcards je probleem ook op kan lossen? Ik pas ook even je topictitel aan :)

mp3 filename naar jpg filename > [Miranda] 'folder.jpg' van huidig nummer als avatar? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, die dude die de plugin schreef, gebruikt ook samurize, en het werkt inderdaad met wildcarts.
Ik gebruik bijvoorbeeld:
http://members.home.nl/rue/data/miranda_avatar_variables.jpg

en die kerel kan dit gebruiken:
http://miranda-im.org/dow...-1-1109346202-msnmods.jpg

Ik kan geen wildcarts vinden die mij die folder.jpg laten kiezen op het nummer dat ik draai.

Ik kan bijvoorbeeld wel winamp de gespeelde mp3 in een .txt laten zetten, en dan de plugin instellen op dat ie de eerste regel uit dat .txt document pakt, maar dan heet het nog: *nr* *artist* - *track*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan, hiet is je scriptje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
@echo off

for /R  %%I in (*.mp3) do set pad=%%~dpI & set name=%%~nI  & call :proc
goto:eof

:proc
set pad=%pad:~0,-1%
echo copy "%pad%folder.jpg" "%pad%%name%.jpg" >>make_files.bat
goto :eof

:eof

Het script maakt een nieuwe file aan "make_files.bat" en die bevat alle commando's om de benodige files aan te maken. LEES DEZE EERST GOED DOOR VOORDAT JE HET UITVOERT!!!!

[ Voor 185% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost: ik heb voor winamp een plugin geinstalleerd, die de artist en album
opslaat in een html file.
Deze string gebruik ik om de artist en album uit die html file te halen:

D:\\Muzic\\%replace(<br></td>,,%replace( <td>,,%txtfile(C:\\Program Files\\Miranda IM\\blaNow.html,19)%)%)%\\%replace(<br></td>,,%replace( <td>,,%txtfile(C:\\Program Files\\Miranda IM\\blaNow.html,21)%)%)%\\folder.jpg

Als je dat naar gewone mensen taal vertaald wordt dat dus:
D:\Muzic\Artist\Album\folder.jpg

problem solved!

Het probleem is alleen dat MSN niet echt snel de avatar vernieuwt, duurt zo'n 10 minuten.
Nu ga ik snel maar weer leren voor mijn tentamen, genoeg studieontwijkend gedrag vertoond nu :)
Pagina: 1