Toon posts:

Na plaatsing Powerstream te warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem
AMD Athlon64 3500+ socket 939 clawhammer 2200 Mhz
Asus MB A8N-SLI deluxe
Asus Geforce 6800 GT (PCI-Express) met een zalman VF-700-CU @ 5V
DDRAM 1024 400MHz
DVD +/- Rewriter 16x speed incl. software (dual layer)
2x HDD 160Gb 7200rpm 8Mb cache
Antec sonata kast met std 380 W power

Doeleinden
Gaming PC. en voor de gewone office dingetjes...

Overclocken
De processor loopt op 2500 MHz en de video kaart op Ultra snelheden

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb sinds gisteren de std 380 W Antec voeding eruit gehaald en er een OCZ powerstream 520 voeding er voor in de plaats .....

De nieuwe voeding heeft zelfs een extra fan aan de achterkant t.o.v. de Antec en toch zijn de algehele temperaturen hoger ...

Direct na plaatsing werd ook mijn 6800 GT veeeel warmer als normaal ... tijdens het spel had ik voorheen een max temp van 75-78 graden ... nu gaat ie richting de 85-90 :? ... de idle temp is wel redelijk gelijk ....
Ik dacht eerst dat mn koeler er niet meer goed opzat maar zoals ik het kan bekijken zit die prima ...

Kan het misschien zijn dat de videokaart heter wordt omdat ie nu meer stroom krijgt ?? aangezien ik wel eens het idee had dat de 380W antec het er erg moeilijk mee had en dus niet de max amp kon geven ??

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:20

Rmg

Vreemd meer watt zou ie juist koeler van worden ( als je voeding het niet aan kan / teveel watts moet leveren dan word ie juist heter ;) )

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:28

sapphire

Die-hard pruts0r

dus als jou Graka meet watts gebruikt word ie koeler ? Geef mij ook eens zo'n kaart :P

Gabriël AM5

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Nee hij heeft het over zijn voeding :P.

[Updated spec's]

Verwijderd

Mischien werd met je vorige voeding je vga ondervolt. :+

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Heb je eigenlijk wel een case fan. Ik kan me voorstellen dat bij zo'n syteem de warmeluchtafvoer van alleen de voeding niet voldoende is.

Misschien een hele gekke opmerking maar blaast je voeding lucht uit de kast of juist in de kast. Als hij lucht aanzuigt en dus zijn warme lucht in de computer blaast verklaart dit meteen ook die temperaturen.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding zuigt de warme lucht uit de kast :P .... Ik heb 3 case fans .. 1x12 cm outtake en 2x 8cm intake ..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:54:
Mischien werd met je vorige voeding je vga ondervolt. :+
daar zat ik dus wel aan te denken ja :/

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Is vrij normaal hoor, als een voeding op de top van zijn kunnen loopt, zal de spanning inzakken tot ergens rond de minimaal toegestaande waarden..... dit is geen probleem, de 12 volt moet tot 11.3 ofzo kunnen inzakken en alles blijft werken., zelfde geldt voor de andere spanningslijnen. Alleen kan het nu dus warmer worden...
Het kan ook komen dorodat de airflow minder is, andere kabels? lagere luchtverplaatsing door nieuwe voeding?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:20

Rmg

sapphire schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:12:
dus als jou Graka meet watts gebruikt word ie koeler ? Geef mij ook eens zo'n kaart :P
Nee ik bedoel je voeding ;) Als je voeding teveel wat leverd word ie warmer dan een voeding die niet hoeft te "overwerken" dus zouden juist je algehele temps naar beneden gaan ;)
Pagina: 1