[HTML POST] IE post form in iframe niet goed

Pagina: 1
Acties:

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een form in een iframe en wil dat posten naar een externe website. FireFox doet het natuurlijk prima. IE 6 (SP2) lust het echter niet helemaal.
Als ik het form (extern html bestand) gewoon open is het geen probleem, vanuit een iframe werkt het niet goed: hij post wel maar blijkbaar is het geen geldige login.

Zo ziet het eruit:

De pagina met het form (Mambo CMS pagina):
code:
1
2
<h1>Hoi, log maar in</h1>
<iframe src="loginform.html"></iframe>

loginform.html (staat dus op dezelfde server en is een imitatie van het originele (externe) login form)
code:
1
2
3
4
5
<form action="http://www.extern.com/Login.asp" method="post">
  <label>Email:</label> <input type="text" name="Email" />
  <label>Pass:</label> <input type="password" name="Password" maxlength="7" />
  <input type="submit" value="Submit" />
</form>

Het originele login form (waarvan ik eigelijk een kopie maak) is hetzelfde als de action url (Login.asp dus). Als ik die pagina in het iframe laad (<iframe src="http://www.extern.com/Login.asp">) krijg ik dezelfde fout: er wordt gepost maar blijkbaar geen geldige login, ik kom terug op het login form.

Iemand een idee wat ik kan proberen? Is het misschien een veiligheids "feature"?

Ik heb geen toegang tot extern.com. Ik ben bezig de site voor de europese vestiging te maken en extern.com is de amerikaanse site. Uiteraard kan ik in contact komen met de mensen hierachter. Aangezien de (.com) site echter niet zo heel erg goed in elkaar zit heb ik geen zin om per email te gaan debuggen. Daarnaast is het ASP, waarmee ik geen ervaring heb.

[ Voor 11% gewijzigd door JayVee op 17-06-2005 14:02 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23

crisp

Devver

Pixelated

Waarschijnlijk accepteerd IE geen cookies van de externe site doordat het in een iframe staat en de betreffende site geen P3P headers gebruikt.

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Als je de target van het form eens op _top zet?

• JayVee

JayVee

shibby++!

Topicstarter
André schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:03:
Als je de target van het form eens op _top zet?
Wat krijgen we nou Andre!? Dat is geen geldige (X)HTML! }:O En het werkt niet helaas :o
crisp schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:02:
Waarschijnlijk accepteerd IE geen cookies van de externe site doordat het in een iframe staat en de betreffende site geen P3P headers gebruikt.
Hoe kan ik dat het beste testen? TCP/IP monitor? In de Temp Internet Files verschijnt idd geen cookie.
Hoe is het te fixen? Niet zeker.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23

crisp

Devver

Pixelated

JayVee schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:33:
[...]
Hoe kan ik dat het beste testen? TCP/IP monitor? In de Temp Internet Files verschijnt idd geen cookie.
Hoe is het te fixen? Niet zeker.
Dat is te testen door in IE de optie voor het accepteren van third-party cookies op 'enabled' te zetten. Als het dan wel werkt dan is dat de oorzaak, en zal je aan de externe partij moeten vragen of zij hun systeem zo kunnen aanpassen dat er P3P headers gestuurd worden.

Intentionally left blank

Verwijderd

En als je eens met javascript de submit van het form ondervangt, de waardes kopieert in een verborgen form op de hoofdpagina en dat submit?

Dan komt de submit niet meer van een iframe af, misschien werkt het dan wel.

• JayVee

JayVee

shibby++!

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:46:
[...]

Dat is te testen door in IE de optie voor het accepteren van third-party cookies op 'enabled' te zetten. Als het dan wel werkt dan is dat de oorzaak, en zal je aan de externe partij moeten vragen of zij hun systeem zo kunnen aanpassen dat er P3P headers gestuurd worden.
That's it! Hartstikke bedankt.

Vrees echter dat ze geen zin hebben om P3P headers te gaan implementeren. Maar misschien is het wel een kwestie van een vinkje zetten in ASP!

Pagina: 1