Toon posts:

Sata schijf installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe computer met een sata schijf erin.
Ik wil dus windows installeren maar daar kreeg ik de melding dat hij geen schijf gevonden had.

Ik heb dus een diskette gemaakt met drivers via het moederbord cd.
Nu druk ik op F6 bij de installatie, en daar kan ik doormiddel van op e te drukken en scsi driver laden via de diskette.

maar als ik er 1 geslecteerd heb, dan staat er dat hij hem gaat installeren alleen ik kan daar alleen op e drukken om nog zo'n driver toe te wijzen op of enter drukken als ik geen diskette heb druk ik op enter gaat hij naar windows setup en krijg ik weer die melding.

druk ik op e dan gaat ie zeggen dat er al een scsi driver is geladen en druk ik op f3 dan start ik opnieuw op.

hoe moet ik dit nou doen? ik snap er niks meer van ide is toch wel wat makkelijker.

alvast bedankt.

Groetjes jeroen

Verwijderd

gebruik "e" om nog een driver te laden en laad IEDERE driver mee die op de diskette staat. Anders gaat het inderdaad niet werken.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 15:58

Woohooo

Smilie, James Smilie

1. cd-rom van het moederbord in de dvdspeler doen
2. lege diskette pakke
3. die erin doen alstie er om vraagt.
4. opnieuwe opstarten
5. windows cd erin
6. op F6 drukken tijdens voorbereidingen van installatie
7. windows xp selecteren

oid.. suc6

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38

lier

MikroTik nerd

Misschien te flauw om te melden, maar selecteer je wel de juiste driver van je diskette ?
En zou dit niet een SATA in plaats van een SCSI driver moeten zijn ?
Heb je de procedure gevolgd van je handleiding ?
Is de moederbord CD bootable ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Kijk eens in de FAQ GoT staat als wat je moet weten. :)

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de pc dus in elkaar laten zetten bij funprice en als ik hem opstart ziet hij hem ook.

alleen ik vind het zo raar dat ik moet blijven toevoegen steeds en dat als ik op enter druk hij nwindows gaat installeren en dan nog zegt dat hij hem niet ziet.

maar ik ga het nogmaals proberen.

bedankt.

Verwijderd

Kijk eens de bootproperties na, ik heb nog nooit drivers moeten installeren voor windows op een SATA schijf te moeten installeren. Tenzij het een RAID volume is
Pagina: 1