Sound Systems

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik was op zoek naar een klein surround setje voor niet al te veel geld, maar wel 5.1 digital. Primaire functie is voor videogames en dvd's (via de Playstation 2).
Ik zie wel eens van die setjes van, wat zal het zijn, Logitech, Logic3, Joytech (bij Media Markt en E-Plaza bijv. en volgens mij ook Bart Smit en Intertoys enzo), iets in die richting die wel een lekker formaatje hebben en ook goed geprijsd zijn.

Ik kwam ook dit setje tegen die me wel aansprak:
http://www.spectravideo.c...oduct_id=245&category_id=
Ik vraag me alleen af, er staat "Turn your PlayStation, Xbox, Gamecube, PC or DVD Player into a complete home theatre entertainment system.", maar kan dit wel in het geval van de Gamecube? Aangezien deze geen digitale uitgang heeft. Er zit wel een digitale port, maar ik weet niet of die alleen video doorgeeft of ook audio. In het geval dat deze audio doet, heb je dan een omvormstekker nodig of zo om deze naar coax of optical te krijgen?

Kortom, zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort setjes of tips/suggesties hebben voor wat ik zoek?

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Zero op 17-06-2005 13:34 ]

Verwijderd

Hij staat bij de GC, dus ik neem aan dat hij er dan ook op past ...

Stuur hun anders een mailtje.. Beetje onnuttig om dat op GoT te posten

• Shadow_Zero
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:14:
Hij staat bij de GC, dus ik neem aan dat hij er dan ook op past ...

Stuur hun anders een mailtje.. Beetje onnuttig om dat op GoT te posten
Volgens mij heb je m'n gehele post niet goed gelezen |:(

EDIT:
Om dat nog wat nader te specificeren, dat van de Gamecube was niet de hoofdvraag.

Verder, als je de specificaties leest, kun je zien dat het apparaat ook RCA aansluitingen heeft. Dus op die manier kun je dan de Gamecube aansluiten, maar dat is niet digitaal.
Maar ja, ik geloof dat de mens niet echt in staat is om het verschil tussen analoge en digitale audio waar te nemen. Maar ik was even nieuwsgierig of je de Gamecube qua audio ook digitaal kan aansluiten of niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Shadow_Zero op 17-06-2005 14:47 ]

• Shadow_Zero
Ik heb nog wat meer rondgekeken en geinformeerd.
Het setje van Logic3 ondersteunt geen DTS of Pro Logic II.

Logitech heeft wel een heel sjiek setje met alles er op en er aan, maar die heeft ook een prijskaartje: http://www.logitech.com/i...,CRID=2177,CONTENTID=9486

Ik kwam er net eentje van Trust tegen die, volgens hun website, ook DTS en Pro Logic II heeft, en een heel aantrekkelijk prijskaartje: http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14391
Alleen hier lees ik "Compatible with all standalone DVD-players, MP3 players and sound cards with analog 5.1audio output". Houdt dat in dat je 6 tulpjes gebruikt in plaats van een optical of coax kabel?

• Shadow_Zero
Toch weer een nieuwe poging in mijn zoektocht ^_^
Ik zat al te denken dat het een losse receiver en speakerset zou worden, aangezien sound systems met alleen een receiver en speakers (dus geen dvd speler) nogal zeldzaam zijn (ik zag ze in ieder geval niet bij Media Markt).
Nu keek ik bij Kieskeurig bij de receivers maar daar staan toch een paar setjes met receiver en surround speakers. Nu was even m'n vraag of degenen die ik hier bij Kieskeurig staan zo'n beetje de enigen zijn, of dat ze toch wel meer te vinden zijn?

EDIT:
Om dit nog even aan te vullen, aangezien ik het toch in de budgethoek zoek, dit zijn de 2 goedkoopste van Kieskeurig:

Thomson DPL 680 HT - 174 euro (http://www.kieskeurig.nl/...0E80BF4DFC1256F4C004BA678)

Sony HT-SL500 - 255 euro
(http://www.kieskeurig.nl/...FC7809004C1256F4C004D32B9)

In eerste instantie heb ik zoiets van, ik ga gewoon lekker voor de goedkoopste. Aan de andere kant denk ik, aangezien ie op de Playstation wordt aangesloten, dat ik beter voor de Sony kan omdat dat dan wellicht beter op elkaar aansluit/afstemt.

Als ik de specificaties bekijk, dan heeft de Thomson schijnbaar 120 watt vermogen en die van Sony 60 watt. Ik vraag me af of dat klopt, want het is toch een smalle receiver, dan zie ik er niet zo snel 120 watt uitkomen...
Helaas staat er van de Sony niet veel informatie op de website, dus verder kan ik ze niet vergelijken. Google heeft ook nog geen resultaat opgeleverd, dus weet iemand toevallig waar ik de specs van de Sony HT-SL500 kan vinden?

[ Voor 51% gewijzigd door Shadow_Zero op 21-08-2005 17:37 ]

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Tot hoever reikt je budget of wat heb je max. voor een digital5.1 set over, lijkt me wel handig om te weten. ;) Misschien dat ik je dan een beetje kan helpen in je opties en keuzes. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xadeon op 21-08-2005 17:28 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ikzelf ben zeer tevreden over de x-530 van logitech, een 5.1 setje voor iets van 50 Euro.
[google=logitech x-530]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Dat is idd een leuk setje :) , maar ik meen dat de TS een (goedkoop)digitaal setje zoekt, maar ja vind er maar is één. Een beetje kwaliteits setje begint al rond de 200€, tjah en dat is niet wat de TS ervoor over heeft. Jah dan zou ik idd eerder kijken naar een Analoge kwaliteits 5.1 setje zoals de Logitech X-530. Mijn broertje heeft de X-230, en ik kan je vertellen dat daar verdomd goed geluid uit komt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Xadeon op 21-08-2005 17:43 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Shadow_Zero
Xadeon schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:26:
Tot hoever reikt je budget of wat heb je max. voor een digital5.1 set over, lijkt me wel handig om te weten. ;) Misschien dat ik je dan een beetje kan helpen in je opties en keuzes. :)
Tja, 200 euro vind ik meer dan zat, hoewel ik me ook realiseer dat dat lastig is (en vaak kom je toch duurder uit ;P ). Maar met die Thomson zou het dus kunnen! (als dat setje wat is). Het is echt voor in m'n slaapkamer (en die is niet groot) voor de consoles (NES, SNES, GC en PS2) en af en toe misschien een dvdtje op de Playstation.

@fsfikke:
Dat setje heeft geen receiver, hoewel ik natuurlijk een losse receiver kan kopen en die speakers er bij :) Ik dacht alleen dat die Logitech speakers met mini-jack werden aangesloten niet? Zou je dat dan moeten afknippen of zo wil je het op een receiver aansluiten?

EDIT:
Oh ja, check ook nog even de edit van zondag 21 augustus 2005 17:11 ^_^

[ Voor 8% gewijzigd door Shadow_Zero op 21-08-2005 17:44 ]

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Nee die logitechs hebben een eigen versterker (verwerkt in de subwoofer), lijkt me dan ook zonde om daar de stekkertjes van af te knippen, en dan is het nog de vraag of ze het dan nog goed doen.

• Shadow_Zero
Maar dat setje heeft toch geen Dolby en DTS decoder???

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Shadow_Zero schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:47:
Maar dat setje heeft toch geen Dolby en DTS decoder???
uhm nope idd.

Ik vond zo juist dit setje, maar het gekke is dat er wel info te vinden is over de luidsprekers maar niks over de receiver.

http://www.wehkamp.nl/win...iestSoortCode=&ArtiestID=

edit: het is me al duidelijk, de receiver die er mooi is opgezet hoort er dus helaas niet bij dus vandaar. :/

[ Voor 24% gewijzigd door Xadeon op 21-08-2005 18:02 ]

• Shadow_Zero
Ik geloof dat een verschil tussen die Thomson en Sony ook nog is dat die Sony een actieve subwoofer heeft.
Nou heb ik wat lopen zoeken en lezen, maar het is me nog niet geheel duidelijk wat nu het verschil tussen een passieve en actieve subwoofer is.
Kan iemand dat toelichten?

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Een actieve subwoofer is speaker en versterker in één, nu weet je ook wat een passieve subwoofer is. ;)

• Shadow_Zero
Maar wat houdt dat praktisch dan in?
Ik las iets van dat bij een passieve subwoofer de speakers minder output hebben, wat op zich wel logisch klinkt omdat ie geen eigen versterker heeft.
En hoe zit het qua aansluiting? Ik las dat deze ook anders is. Bij een actieve subwoofer is het geloof ik cinch, en bij een passieve zag ik eens een plaatje waarbij er speakerdraadjes aan te pas kwamen?

Eigenlijk is voor mij de hamvraag, dat ik altijd lees en hoor dat je eigenlijk altijd voor een actieve subwoofer moet gaan en ik vraag me af waarom?

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:04
Shadow_Zero schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:36:
Maar wat houdt dat praktisch dan in?
Ik las iets van dat bij een passieve subwoofer de speakers minder output hebben, wat op zich wel logisch klinkt omdat ie geen eigen versterker heeft.
En hoe zit het qua aansluiting? Ik las dat deze ook anders is. Bij een actieve subwoofer is het geloof ik cinch, en bij een passieve zag ik eens een plaatje waarbij er speakerdraadjes aan te pas kwamen?

Eigenlijk is voor mij de hamvraag, dat ik altijd lees en hoor dat je eigenlijk altijd voor een actieve subwoofer moet gaan en ik vraag me af waarom?
Actief werkt op zichzelf, passief heeft een versterker nodig. Dus rechtsreeeks op je GC werkt niet.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Shadow_Zero
Ok.
Moet je even wat andere voorbeelden verzinnen want de Gamecube heeft geen Subwoofer out :P
Hoewel, mijn Panasonic Gamecube heeft er wel een en had een XBox er niet ook een?
Nou ja, ik moet het dus zien dat je een actieve subwoofer op andere componenten kunt aansluiten en bij een passieve moet een receiver er aan te pas komen, right?

Ik meen iets gelezen te hebben dat actieve subwoofers kwalitatief ook beter waren, of is dat toch niet zo?

EDIT:
En zouden jullie voor die Thomson gaan of die Sony ?

[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Zero op 22-08-2005 00:12 ]

• Shadow_Zero
Ok, nieuw dingetje.

In de setup in mijn woonkamer heb ik al mijn consoles op een Joytech AV Control Center aangesluiten. De audio-out van de Joytech is op de audio-in van mijn TV aangesloten waarna de audio-out van mijn tv weer op de Receiver is aangesloten, zodat ik zowel al mijn consoles als mijn TV-kanalen over de receiver kan luisteren.

Nu kom ik er achter de mijn TV in de slaapkamer geen audio-out heeft, dus deze setup is dan niet mogelijk. Ook hier zitten al mijn consoles op een Joytech AV Control Center en de audio-out daarvan kan ik in de audio-in van een receiver gooien, maar dan kan ik de TV kanalen nog niet over mijn speakers ontvangen.
Ik zit me nu af te vragen hoe dit op te lossen...?
Kan ik bijvoorbeeld de COAX kabel in de receiver gooien, of ondersteunen receivers alleen maar de COAX kabels voor de radiozenders? En als dat zou is, heb je dan omvormstekkers van COAX naar tulp? Dat zou dan in dat geval de oplossing zijn.

Mijn redding zou in dit geval nog zijn, dat ik de tv-kanalen in de slaapkamer via een wireless a/v transmitter ontvang (dat ding zit in de woonkamer op de VCR aangesloten). Die 3 tulps kan ik dan in de receiver pluggen en volgens mij ben ik dan klaar.

Maar ik blijf me dan afvragen hoe ik dat zou moeten doen als ik met die COAX zat :)

EDIT:
Ben net een nieuw alternatief tegengekomen: http://www.panda.nl/produ...9a9b75c9cdd285bb137c01691
Nog nooit zo'n stekkertje gezien haha!
Afbeeldingslocatie: http://www.panda.nl/images/SCART-62.JPG?PandAsid=c658e109a9b75c9cdd285bb137c01691

[ Voor 11% gewijzigd door Shadow_Zero op 22-08-2005 14:02 ]

• Shadow_Zero
Is het trouwens legitiem van een (online) zaak om in de voorwaarden te zetten dat bij een defect binnen de garantieperiode de totale verzendkosten (zowel heen als terug) op rekening van de consument komt???

• Shadow_Zero
Nieuw setje tegengekomen: http://www.eu.aiwa.com/nl/productnew.php?name=uz-us501
De Aiwa UZ-US501.
Hij is in de aanbieding bij Paradigit en in hun nieuwsbrief staat dat je dit systeem ook op een TV kunt aansluiten alleen op de website lees ik dat niet zo terug.
Kan ik mijn dvd-speler hier op aansluiten zodat ik Digital Surround kan krijgen??
Zo ja, dan is dit setje wel heel erg cheap (59 euro bij Paradigit)...
Dus ik heb dan zoiets van dat er nog wel iets achter schuilt.
Op de PC kun je em gewoon op de USB aansluiten, niet eens een geluidskaart nodig :)

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

idd het is geen digitaal setje

• Shadow_Zero
Hij heeft toch DD, DTS en DPL II, dan is ie toch digitaal in principe??

Specificaties van de website:
• 5.1 kanaals produceert een ongelooflijk surroundgeluid
• het digitale bioscoopgeluid biedt een volledig bioscoopgevoel
• geen geluidskaart nodig, gewoon plug and play
• ingebouwde Dolby Digital / dts / Dolby Pro Logic II -decoder voor een maximale geluidsaanwezigheid
• ingebouwde dubbele middenluidsprekers besparen ruimte rond je pc
• sluit een standaard audiospeler aan op de analoge ingang
• theatermodus voor de hoofdtelefoon cre�ert een driedimensionele geluidservaring in je hoofdtelefoon
• ingebouwde multiversterker
• directe usb-aansluiting op je pc (ook voor notebook-pc's)

versterker
100w uitgangsvermogen • ingangen: usb x1, optisch digitaal x1, analoog x1 • lcd-display • draadloze afstandsbediening

luidsprekers
frontluidspreker met ingebouwde dual middenluidspreker • resonantiewerende aluminiumbehuizingen • basreflexpoort voor subwoofer

accessoires
usb-kabel • draadloze afstandsbediening

gewicht
subwoofer: ongeveer 5,8kg • front/middenluidspreker: ongeveer 650g x2 • achter: ongeveer 350g x2

• Shadow_Zero
Time flies! ;D

Ben (opnieuw) op zoek naar zo'n Sound System voor consoles (voor m'n old sk00l game tv). Had een cheape Intec Gamer's 2D Sound System gescoord van eBay, maar het kastje waarvan ik dacht dat het een subwoofer was, bleek een A/V selector te zijn...
Maar deze setjes zijn lastig te vinden tegenwoordig. Bol.com heeft nog wel wat staan, maar zonder plaatje en niet op voorraad (wellicht neem ik de gok).
Ik kwam ook nog de Thrustmaster op eBay tegen, maar die was al verlopen: http://cgi.benl.ebay.be/S...goryZ112824QQcmdZViewItem

Iemand nog ideeen of eventuele andere suggesties?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zie niet het nut om voor iets dergelijks een topic uit 2005 te kicken. Verder is het een "wat moet ik kopen" vraag, dus de kans dat een los topic het op deze manier gaat halen zou ik maar niet al te hoog inschatten ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.