Toon posts:

NvcplDeamon Can't load System32\nvcpl.dll

Pagina: 1
Acties:
  • 1.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem speelt op mijn pc.

Ik heb een paar maanden geleden met Gforce 4200 ti de deur uitgetrapt omdat hij steeds oververhit geraakte en dit problemen gaf. Daarom heb ik een Ati 9800 pro gekocht. Deze heb ik in mijn pc gezet en vervolgens de drivers geinstalleerd. Alles werkte prima.

Nu heb ik gisteren de oude drivers van mijn Gforce gedeinstaleerd. Sinds dien krijg ik de error dat hij niet nvcpll.dll kan laden bij het opstarten.
Hij laad dit omdat dit zo in mijn registry is ingesteld in de run map:
Key:NvcplDeamon Waarde:RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup

Ik wou proberen om nvidia drivers te instaleren om zo ze nog een keer te verwijderen in de hoop dat alles daar mee goed zou komen maar omdat er geen gforce kaart werd ontdekt ging het instalatie proces niet door.

Naar wat zoeken hier op GoT kwam ik het volgende programma tegen: Detonator Destroyer (Detonator RIP) Deze heb ik gedownload via Guru3d. Maar wanneer ik deze wil opstarten krijg ik de volgende melding: Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.

Ik ben verder gaan zoeken op GoT en kwam toen het volgende programma tegen: Driver Cleaner. Deze heb ik gedownload en aan het werk gezet om de drivers van de nvidia kaart te verwijderen. Hij heeft een hoop bestanden gevonden maar na een herstart kreeg ik weer de melding van de missing dll.

Ook als ik de key uit de run map handmatig verwijder komt deze spontaan terug. Gelukkig werkt nu alles goed maar ik wil van die melding af als ik mijn pc opstart.

Hier zijn nog wat gegevens, zou er iets mogen ontbreken please ask

Proc: amd barton 2500+
Moederbord: Asus A7N8X-X
GFX: Ati Readon 9800 pro

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
Met een registry search tooltje zoeken op NVidia?

Sowieso raad ik een reinstall aan na elke hardwarewijziging, maar dat ben ik :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

...

Heb ik ook gehad, van nvidia naar ati gaan en dan erachter komen dat er ik weet niet hoeveel nvidia "processen" blijven bestaan!

Het is mij niet gelukt dat zomaar te verwijderen dus.... herinstalleren maar! Je kan ook nog een 3rd party driver remover proberen..misschien heb je geluk! Nasty File Remover

Veel Geluk!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel herinstalatie al een optie voor mij is stel ik deze liever uit tot het niet meer anders kan.
Wat ik me afvraag is waarom die detonator destroyer niet werkt. Die removed waarschijnlijk alles wat weg moet. Iemand enig idee?

Zo niet dan ben ik bang dat er een herinstalatie van windows moet komen. Maar dan wel na mijn tentamens en als alles is afgetekend :+

Ow en met een registry tooltje zoeken is niet echt een optie aangezien ik dus ook een nvidia moederbordje heb 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 21:14 ]

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
dan zoek je toch op driver? 8)7 :*)

[ Voor 64% gewijzigd door paulman op 17-06-2005 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik denk niet daar ik met alleen zoeken op driver daar kom. En het punt is als ik de key bijvoorbeeld weg haal van de dll in de run map komt hij spontaan terug. Dus ik zou weer iets anders moeten verwijderen wat dat veroorzaakt.
Het is ook jammer dat Detenator Destroyer niet werkt, die had waarschijnlijk het laatste restjes kunnen verwijderen. Iemand enig idee waar wel een werkende versie van het programma is?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

detonater destroyer werkt nog niet met xp, maar dat had je vast al gelezen toen je hem ging downloaden ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1