[W lan] Cisco Aironet 340 wil niet op internet

Pagina: 1
Acties:

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 12:44

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Topicstarter
Ik heb op het moment een sweex :X router/AP die zijn beste tijd wel heeft gehad. Hij valt continu uit tijdens downloaden en ik heb nu een cisco Aironet 340 op de kop weten tikken via marktplaats en ben deze gister proberen te configureren.

Ik heb de AP rechtstreeks op mijn kabelmodem gehangen en ben hem toen gaan configureren via de seriele kabel.
Het is probleem is het volgende: ik kom niet op het internet( geen connectie naar buiten ) en ik krijg ook geen automatisch ip via DHCP. Ik heb gister de hele dag zitten klooien maar krijg hem het internet niet op.

Ik heb een paar screenshots van de instellingen van de ap gemaakt. Ik hoop dat ik hiermee dat het voor jullie wat makkelijker wordt om mij te helpen.

screenies hier

grr dit is de 2e keer dat ik dit intyp rot batterijen van laptops :S

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Het is een AP en geen router/AP.

je zult dus nog een router moeten aanschaffen, die je NAT en je DHCP enz. voor zijn rekening neemt.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Topicstarter
hummz. Klinkt logisch( shame on me ).

dus ik moet een routertje kopen.
De situatie wordt dan dus:
modem----> router ---> ap ? of anders

• JackBol
  • Niet online

JackBol

_Erikje_ schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:52:
hummz. Klinkt logisch( shame on me ).

dus ik moet een routertje kopen.
De situatie wordt dan dus:
modem----> router ---> ap ? of anders
modem----> router ---> ap, inderdaad...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 30-03 15:43
mwah, als je alleen met 1 laptop op 't internet wilt hoeft dat niet, je moet dat wel ff 't juiste IP op je wifi kaartje instellen omdat 't cisco accesspoint nu al dat adress heeft gekaapt

• JackBol
  • Niet online

JackBol

_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:45:
mwah, als je alleen met 1 laptop op 't internet wilt hoeft dat niet, je moet dat wel ff 't juiste IP op je wifi kaartje instellen omdat 't cisco accesspoint nu al dat adress heeft gekaapt
|:(

Als je een UTP kabel van 100 mter hebt, heb je ook geen WiFi nodig...

Ben jij trouwens de zelfde of een andere "Erikje" ??

[ Voor 10% gewijzigd door JackBol op 17-06-2005 15:07 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Topicstarter
Nope. Er zijn jammergenoeg meer mensen die Erik heten.

Maar nu het volgende. Ik heb de cisco op mijn sweex router/ap aangesloten en die krijgt netjes een ip via dhcp van de router en als ik connect met de cisco ap krijg ik ook een mooi ip maar ik krijg nog steeds geen verbinding naar buiten. Ik kan zelfs de router niet pingen.

Waarom werkt het niet???
Pagina: 1