webdesign/development magazine

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0528973
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05-2013
Hi mensen,

Ik ben opzoek naar een magazine met goede artikelen over webdesign/development
om het abonnement op de C'T mee te vervangen hier op het bedrijf. Echter ik ben
niet zo thuis in al deze magazine's om een goed oordeel te vellen en om te weten
waar ik moet zoeken en waar ik op moet letten. Dus misschien dat jullie me uit
de brand kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een maandelijks blad(nederlands/
engels maakt niet uit) met artikelen voor de gevorderde webdeveloper en beginnend
webdesigner. Het hoeft niet naadloos aan te sluiten op mijn kennisniveau, liever te moeilijk
als te makkelijk. Aanleren van nieuwe skills is geen probleem, hebben jullie aanraders?
Ik heb hier eerder op het forum: http://www.computerarts.co.uk/ gevonden en ga er nu
eens op rondkijken wat het precies is. Mijn voorkeur gaat uit een een blad ipv een
online verhaal, al is een online magazine te preferen boven geen magazine. Het magazine
moet wel gaan over de huidge trends en technieken en niet alleen maar over hoe bijv.
php of css werkt. Het is namelijk deels de bedoeling om via dit magazine een beetje op te
hoogte te kunnen blijven van de huidige ontwikkelingen op webwereld gebied.

[ Voor 14% gewijzigd door 0528973 op 17-06-2005 12:30 ]

Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Zou je deze eens door kunnen lezen, staat vast wel iets interessants tussen:

Welke Mags (tijdschriften :P)
Welk W&G tijdschrift lees jij?
wat zijn een beetje hippe webdesign bladen?
nederlandse (web)design tijdschriften?
Nederlandse "webdesign" tijdschriften?
maandblad webdesign/scripting

En je hoeft in je tekst niet zelf te enteren, het wrappen wordt automatisch door het forum gedaan en dat leest makkelijker ;)

[ Voor 18% gewijzigd door André op 17-06-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 22:47

Zoefff

❤ 

Interessant, ik ben benieuwd of er ook interessante bladen bestaan. Als ik een trein mis (en dat gebeurt nog wel eens ;) ) dan duik ik vaak de boekshop bij het station in, maar als ik daar tussen de tijdschriften neus vind ik eigenlijk niets interessants.

De tijdschriften die over design of webdesign gaan zijn eigenlijk altijd in een kant-en-klare tutorialvorm, en bevatten vrijwel geen interessante artikelen over achterliggende gedachtes, code en dat soort dingen.

Wat mij dus interessant lijkt is een tijdschrift dat dezelfde soort artikelen bevat als bijvoorbeeld Alistapart, maar dat ben ik dus nog niet tegen gekomen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0528973
hmm.... ik had toch echt gekeken dmv de zoekfunctie op dit forum... Na ja, misschien een cursus: "zoeken" gaan volgen ;)

Thanx André.

Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0528973
Als ik zo door alle topics heen loop komt er naar voren dat er GEEN goed webdesign/development blad is. Helaas, dan ga ik maar op zoek naar BLogs ed... en ja daar is al een uitgebreide thread over.

Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ooit wel een "redelijk" blad geweest, genaamd NetMagazine, maar dat is vanwege een te lage oplage van de markt gehaald. Lijkt me overigens ook best lastig, want het is een blad of voor amateurs/beginners of voor de professionele markt. Dat levert een behoorlijk andere insteek op voor elke richting. De Emerce was ook meer gericht op de a-technische kant, ook een redelijk blad totdat het een reclamefoldertje werd met pure spam.

Wat er nog overblijft, mja, Adformatie, Business 2.0, ComputerArts :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0528973 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:03:
Als ik zo door alle topics heen loop komt er naar voren dat er GEEN goed webdesign/development blad is. Helaas, dan ga ik maar op zoek naar BLogs ed... en ja daar is al een uitgebreide thread over.
Welke thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 22:47

Zoefff

❤ 

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Dat is toch meer een algemeen reclameblad?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mm, volgens mij gaat dat meer om 'gedrukt' grafisch design, en niet zozeer om webdesign.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Dark Blue schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:18:
Mm, volgens mij gaat dat meer om 'gedrukt' grafisch design, en niet zozeer om webdesign.
Er staan artikelen in van allerlei webdesigners (Molly Holzschlag, Veerle, Mark Boulton), maar de onderwerpen zijn bij nader inzien inderdaad niet specifiek gericht op webdesign. Dus vergeet wat ik gezegd heb.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webdesigners moeten het meer hebben van online magazines zoals alistapart.com denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:26:
Webdesigners moeten het meer hebben van online magazines zoals alistapart.com denk ik..
Eerlijk? Ik vind de artikelen daar van een belabberd niveau. Echt uitdagende dingen doen ze niet, een beetje de oude gesneden koek. En als ze al iets doen pakken ze het op een omslachtige manier aan.

Je hebt dan imo beter wat aan de blogs van developers die af en toe met uitdagende widgets komen, met technische background info, de verzamel blogs met links naar andere projecten etc. Maar dat is puur wat je interesseert, en wat je voor jezelf ziet als vernieuwend, of verfrissend. ALA, is dan ook meer voor de mensen die de basis willen leren.

Ik leer meer van een Crisp die hier benchmarks neerplant, een Erik Arviddson die een demo laat zien van CSS 3, een usability studio als adaptivepath die af en toe fris uit de hoek komt, dan van een Zeldman die weer is met oude koek komt aanzetten over hoe je een menu opmaakt met list items. Of hoe je met een script van tig regels hover elements creeerd, terwijl Clay dit al eerder heeft gedaan en wel met nette code.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alistapart en dus ook Zeldman is een goed punt om te starten met goede xhtml en css, daarna zul je inderdaad andere plaatsen moeten vinden. Je noemt er verschillende, gooi eens wat links naar sites in je post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, wie weet er nog wat van die sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 00:08

JeromeB

woei

hietahh, dit zijn twee leuke sites: http://www.digital-web.com/ en http://www.sitepoint.com/

PC load letter? What the fuck does that mean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja vooral die eerste :):) Zijn er ook nog zulk soort sites in het Nederlands ?? Ik ken alleen naarvoren.nl. . .
Pagina: 1