Probleem met DVD/SATA schijf ?

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 20:14
Hallo,

eerst ff mijn specs:

AMD 64 3500+
Geforce 6800 ASUS V9999GE
2x512 RAM (dual channel)
ASUS A8V Deluxe moederbord.
Coolermaster 450 WATT
Maxtor SATA diamondmax 9 160GB

De vorige keer had ik last van BSOD's , dit was bijna opgelost door namelijk mijn OS te reinstallen. Maar, sinds vorige week krijg ik ze weer regelmatig..

Nu is het dus zo, wanneer ik de Halflife2 DVD wil installeren , en als die 40sec bezig is krijg ik de BSOD met de volgende melding:

Kernel_stack_inpage_error

Stop: 0x00000077 (0xc0000185,0xc0000185,,0xc0000000,0x12d7000)

en soms krijg ik ook deze:

Stop: 0x000000F4 (0x86180078, 0x86180078,0x86180EEC,0x805c7478

Ik heb ook nog een dump file:

http://members.chello.nl/akruik/dump.dmp

----

Ik heb mijn kast al open gemaakt en alles gedaan wat je kan doen (volgens MS)

De bekabeling zit allemaal goed, het kan niet op een andere manier. Alles zit goed vast.

De DVD zit gewoon aangelosten op de "Primary IDE", de SATA gewoon in slot 1 en staat ingesteld op master. Sinds kort kreeg ik ook random BSOD's, dit kwam na mijn weten door nieuwe videokaart drivers. Die heb ik overigens vervangen en ik heb nog geen random BSOD gehad.

Ook is het zo dat ik HL2 tot 2 maanden geleden gewoon normaal kon installeren, en in de loop der tijd heb ik niet aan de binnekant geknoeid.

Drivers zijn ook allemaal up to date na mijn weten en de bios is versie 1008

is er v.d hardware iets kapot? of is het simpeler? (hopelijk..)

Elke hulp word gewaardeerd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dannydekr op 17-06-2005 12:32 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Verwijderd

Probeer eens op een andere schijf windows te zetten. Als je dan nog dezelfde problemen hebt ben je zeker dat het aan de hardware ligt. Laat memtest eens los. BSOD's komen vaak van slecht RAM af.

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 20:14
heb helaas geen andere schijf tot mijn beschikking, en memtest heb ik al een paar keer gedraaid..Geen errors of wat dan ook.

Ik heb net VIA RAID 4.43 driver geinstalleer en ik heb het SATA kabeltje omgewisseld van uiteinden. Het klinkt dom, maar ik kan nu opeens wel HL2 installeren :S.. Hopen dat ik nu geen BSOD's meer krijg, maar ik ben bang van wel..

Stay Tuned.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Verwijderd

Een kennis van mij heeft bijna hetzelfde systeem als jouw en precies dezelfde klachten. Al meer dan een half jaar. Dan draait hij weer een maand goed en dan poef, klapt hij erweer uit.
Ik hoor graag van je als je een oplossing hebt.