Toon posts:

midi player selectie weer blanc

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc met XP pro speelt geen wav dus geen windowsgeluiden af omdat er geen midi speler staat geselecteerd

bij config.scherm/eig.schap voor geluid en audio/audio

als ik deze selecteer (microsoft Gs Wavetable-software) en druk op de ok's en toepassen doet hij het nog steeds niet
deze instelling is weer blanco als ik dat tabblad weer keer weer oproep
Als ik met diagnostisch prog van DirectX dan blijkt dat GS wave wel werkt en is geinstalleerd
Waarom pikt eig.schappen dit niet???
Wav geluiden afspelen rechtstreeks met bv mediaplayer kan wel gewoon.

Wie weet waar ik ergens dit weer kan koppelen oid ..register??

geluidskaart eruit gehaald en sound on board aangezet maakt niets uit
select van Gs verdwijnt weer

op google gezocht en hier op het forum maar ik kom er maar niet uit

please heel graag bericht

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:23
Ik wil nie veel zeggen hoor maar om wav af te spelen heb je ech geen midi nodig volgens mij hoor. (correct me if i am wrong)

Hallo!

Verwijderd

Topicstarter
Als je de Windows geluiden wilt horen Moet daar een Mediaplayer geselecteerd staan.

Natuurlijk, als ik naar de map gaat kan ik bv met mediaplayer dat betreffende wav file Wel afspelen.

groet

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wav (of mp3 of whatever) afspelen in windows heeft helemaal niets te maken met het feit of er een midi player is geselecteerd in windows.

Stappenplan:
Configuratie scherm->Geluiden/Multimedia->Tab. audio
bij afspelen van geluid, kies daar je geluidskaart. Wat er bij midi staat geselecteerd is dus niet van belang.
Druk ok.
Dubbelklik eens op een willekeurige Wav file, wat gebeurd er nu?

Geef even duidelijk aan wat er mis gaat of niet werkt en niet wat jij denkt dat er niet werkt.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Stappenplan al vel malen doorlopen.
Zoals ik al omschreef kan ik op elk willekeurige wav klikken en wordt dan afgespeeld in mediaplayer welke dan geopend wordt.

Als ik bij configuratie van geluiden ben kan ik de onderste van de drie (zie foto) wel selecteren maar hij pakt hem niet of hij kan hen niet opslaan.
We hebben hier nog meer pc's staat met xp pro van de kids en daar kan dat wel.

Als ik het geluidenschema van Windows selecteer kun je ook de wav's wijzigen en afspelen met dat driehoekje om te testen.
Dat afspeelknopje daar blijft grijs!

(btw bij het forum os staat iets over register HKEY CURRENT USER dat de waarde daar leeg moet zijn, dat heb ik al gecheckt en gedaan)

Verschil indeze is mijns inziens dat ik bij Audio geen midi muziek standaardapparaat kan selecteren.
Daar staat bij gelijke systemen dat microsoft Gs Wavetable-software.

Afbeeldingslocatie: http://www.gironet.nl/home/fjdgroot/images/geluid.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gironet.nl/home/fjdgroot/images/audio.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 15:18 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Vreemd! Bestaan die bestandjes wel die zijn geselecteerd "Windows XP hardware aangesloten.wav"?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alle geluidsbestanden zijn aanwezig en bij dubbelklik afspeelbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds aan het puzzelen.
Maar ik ben er nog niet uit.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik zou de drivers van de sblive en je onboard eraf gooien, de onboard in de bios uitschakelen, en dan alleen de drivers van je sblive opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd en visa versa.
Op dit moment heb ik (om het zo basic mogelijk te houden) geen geluidskaart er meer in en de onboard sound aangezet in de BIOS.

Ook nu kan ik geen standaardapparaat voor midi voor blijvend selecteren.
Hij staat er wel even maar daarna is ie weer weg maar windows geluiden hoor ik nooit en het afpeelknopje in bovengeplaatst scherm blijft grijs.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand zich nog eens hierover wilt buigen héél graag.

Of als de webmaster vind dat dit beter in het Windows-forum thuis hoort mag hij deze hele topic van mij verplaatsen.

m.vr.gr.
Pagina: 1