Cisco VPN Client

Pagina: 1
Acties:

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-04 13:27

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit nu lekker thuis te werken (bedankt ProRail ;-) via vpn verbinding naar de zaak maar het vervelende is dat die client meent alleen recht op de verbinding te hebben. Ik kan dus zelf niet browsen of ftp-en. Weet iemand of dit normaal is of is hier mss een truc voor om toch de verbinding te delen als het ware?

Alvast bedankt

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-05 06:14

Boss

+1 Overgewaardeerd

Da's volgens mij een bekend nadeel van die Cisco VPN client, een klant van me heeft het probleem ook.

Aan de andere kant... ik gebruik die client ook wel eens om bij hun in te loggen, en kan dan nog prima tegelijkertijd internetten... Weet alleen niet meer wat ik gedaan heb om het zo te krijgen :( sorry!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
aha, geen probleem, als het wel mogelijk is ga ik wel ff op zoek... thanx for reply anyway

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 10:40

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik meen dat er bij de connectie entries een vinkje zit "Allow LAN access". Mss dat dat iets voor je doet? :).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als het goed is kun je in de eigenschappen van de TCP/IP instellingen een vinkje uitzetten bij "externe gateway gebruiken".

Dit werkt in ieder geval wel bij mij :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Je kan in de client aanvinken dat je ook gebruik mag maken van je eigen netwerk tijdens een connectie.
Maar als op de VPN router staat dat je dit niet mag dan gaat het je als nog niet lukken.
Dit doen bedrijven meestal vanuit een security oog punt.
Wat je wel kan doen is in je browser dezelfde default gateway zetten als op je werk en dan zou je wel weer moeten kunnen browsen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gokje (zonder die client te kennen): de gateway wordt verkeerd gezet. In bijv. de VPN client van Windows kan je dat zelf aan- of uitvinken. Als die van Cisco dat niet kan, kan je misschien de gateway met de hand weer omzetten. Onder Windows kan dat met het 'route' commando.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
ik ga ff het een en ander proberen, bedankt voor de idee-en ;-)

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
De VPN Concentrator / PIX / Router waarop je inlogt met de client moet explicient toestemming geven voor:

a) split tunneling - Hierbij wordt alleen het verkeer bestemd voor het bedrijfsnetwerk over het VPN verzonden. Al het andere gaat via je normale Internetverbinding.

b) local lan access - Hierbij blijf je toegang houden tot je lokale subnet. Indien toegestaan door de VPN Concentrator / PIX /Router kan je deze functie aan of uit zetten in de 'transport' tab van je client.

Beiden zijn in principe een veiligheidsrisico en ik zou altijd adviseren om de internetverbinding ook via het vpn te doen zodat er strikte controle over is.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 15:36

sjaak

un giorno credi

Naar modify connection settings gaan, tabblad Transport en dan Allow local lan access aanvinken.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Allow Lan acces - werkt iig niet.

"externe gateway gebruiken" - geen idee waar dat is te stellen? niet bij m'n tcp properties iig.

Dat route command, hoe doe ik dat eingelijk, ik snap het niet helemaal. Is het de bedoeling dat ik de hele tabel leeg gooi of moet ik alleen een record toevoegen?

route -f add (gateway werk) mask (mask werk) (eigen gateway)

hierop krijg ik een foutmelding.... dest & mask != dest

please help, hahaaha
Pagina: 1