Toon posts:

Remote Desktop zonder port forwarding.

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,
Ik heb de volgende vraag: Ik zou graag de computers remote controllen van klanten van mij. Het nadeel is dat veel van deze klanten achter routers zitten tegenwoordig. Ik heb al heel wat pakketten bekeken, Hulp of Afstand, VNC(betaalde versie), PcAnywhere. Maar al deze pakketten moet je de poort nummers door lussen naar de computer zelf.
Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk was om het andersom te doen dat de klant een verbinding legt naar mijn pc waardoor ik hun kan overnemen. In theorie zou ik dan geen poort forwarding hoeven te maken op de routers.

Iemand enig idee?
Alvast bedankt
Groeten Luc

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
VNC via Hamachi werkt. Hamachi gaat zonder problemen door firewalls en NAT heen.

Veni, vidi et cervesiam

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:49
Een leverancier van ons gebruikt daar tightvnc voor, heeft ergens een server draaien.
Wij zetten de verbinding naar hem op, en de rest gaat vanzelf

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
ik denk dat je dan nog steeds een port moet forwarden, maar goed, in windows zelf zit dus hulp of afstand die dat zou kunnen doen, maar er moet ook een verbinding terug worden gelegd, lijkt mij

PSN: djmurcielago

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
Euh, is het niet veel makkelijker om die mensen de poorten te laten forwarden? Bij mij is het zelfs zo dat ik de routerinstellingen kan veranderen van buitenaf (uitgeschakeld natuurlijk, maar staat aan per default :P)

Zelfs voor n00bs moet het kunnen hoor... Ze kunnen outlook toch zeker ook instellen? Dan kunnen ze dit ook.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ja, dit is wel op te lossen met zogenaamde VPN's (Virtual Private Network). Daarmee creeer je een lokaal netwerk over het internet. In win2k3 zit het al standaard, en ook Hamachi is ook zoiets (geen ervaring mee).

Argh, 5 reply's in 2 minuten met allemaal dezelfde info :X

[ Voor 13% gewijzigd door SlinkingAnt op 17-06-2005 10:19 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Als je VPN gaat gebruiken via de computers zelf moet je nog portforward gebruiken. Als je VPN van router/pc naar router gaat gebruiken niet.

Veni, vidi et cervesiam

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt. Ik zal deze programma's eens onderzoeken. En inderdaad VPN is ook een goede mogelijkheid.

- Luc

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ruthger schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:19:
Als je VPN gaat gebruiken via de computers zelf moet je nog portforward gebruiken. Als je VPN van router/pc naar router gaat gebruiken niet.
Neehoor, ik zet op m'n stage ook gewoon een verbinding op naar m'n vpn, en ik kan vervolgens (alleen vanaf deze pc) gewoon op m'n hele lokale netwerk/alleen server, net hoe ik het ingesteld hebt. :)

Ah, ik snap 'm nu. Jij bedoelt dat je je VPN-poorten ook nog moet forwarden. Via Hamachi schijnt dit niet te hoeven, en het lijkt me voor de TS ook geen probleem om aan zijn kant de vpn-poorten open te zetten ;)

[ Voor 22% gewijzigd door SlinkingAnt op 17-06-2005 10:23 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

winvnc heeft ook een omgekeerde functie (ook de onbetaalde)

Een client kan iemand uitnodigen

dus jij draaid de listener
je klant kiest "add new client"
typt jou ip in en de klant zet zelf de verbinding op

extra voordeel, privacy voor de klant

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 17-06-2005 18:36 ]

Iperf

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je kan ook ssh gebruiken om de verbindingen daarover te 'tunnelen', voordeel is dat je dan maar 1 poort hoeft te forwarden en je toch alle computers op het netwerk kunt benaderen.

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1