[PHP] Uitlezen properties graphics bestanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWebber
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zoek een voorbeeld van hoe je in PHP (of een andere taal) de *extra* properties van een jpg of gif bestand uit kunt lezen. Denk hierbij aan het comment block wat je in Gimp of PS op kunt geven, maar ook de info die je digitale camera erin stampt, zoals model camera, sluitertijd, etc.

Deze info wordt voorin het bestand in een extra block weggeschreven. Ik zoek dus een beschrijving van dat block.

Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48
Even zoeken op PHP en EXIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En wat heb je nu zelf al gevonden? Wat voldeed daar niet aan? Heb je uberhaupt de PHP manual al doorgekeken? Daarnaast zijn de bestandformaten met een simpele google actie ook goed te vinden.

Daarnaast is je topicstart aan de erg korte kant. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart". Dus als je je startpost even uit wilt breiden met de relevante info dan graag :)

[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 17-06-2005 10:27 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWebber
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dank. EXIF was het magische woord dat ik zocht.
Via de normale zoekslagen kom je niet veel verder, tenzij je uitermate geinteresseerd ben in het huffen van jpeg images.