[iPod] DB weg, iTunes crasht, Ephpod vindt maar helft terug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Zoals altijd pakte ik vanmorgen mijn iPod, stopte 'm in mijn binnenzak en ging naar mijn werk lopen. Druk op play, niks. Hij zou toch verder moeten gaan met de cd die ik gisteren had aangezet toen ik terugliep vanaf m'n werk... hmm. Dus even kijken: staat ie in het hoofdmenu. Ok, ff cdtje zoeken: Albums --> niks :? iPod naar Linux geboot, ook die vindt niks. Alles was weg!

Nu zit ik dus op mijn werk en probeer ik alles terug te krijgen. Als ik de iPod_Control\Music map scan krijg ik ongeveer 9 GB terug, wat klopt want ik had er 9 GB aan muziek op staan. EphPod geopend, ook die ziet niks. Uiteindelijk iTunes maar even gedownload, maar die crasht gewoon als ik 'm opstart. Daar heb ik dus ook niks meer aan. Nu heb ik, na diverse topics doorgelezen te hebben op GoT, besloten om de database opnieuw te maken met EphPod. Die vindt ineens allemaal liedjes met als bestandsnaam enkel een cijfer, allemaal 54xx.mp3 en 55xx.mp3 (x is dus ook cijfertje). Sommige hadden nog wel een ID3 tag gelukkig, maar er zijn er ook erg veel die niets meer hebben. Goed, ik kan even het liedje luisteren en de tag opnieuw erin zetten, dus dat is geen probleem.

Maar! EphPod vindt maar 4 GB aan muziek, nog minder dan de helft dus. Toen dacht ik, misschien heeft Scandisk een oplossing, dus scandisk gedraaid. Die draaide, ging prima. Toen vond ik een FOUND.000 map op mijn iPod... er is dus IETS fout gegaan. Er staan 3 bestandjes in van 8 KB en een van 16 KB met inhoud die niet nuttig is. Opnieuw database gebouwd, weer 4 GB... en ik mis dus ook echt een heleboel.

Wat in oude topics veel werd voorgesteld was: ach, formatteer je iPod even en kwak alles er opnieuw op met iTunes. Leuk, maar ik heb de muziek alleen op mijn iPod. Aangezien ik in het buitenland zit heb ik namelijk alleen een laptop, met een schijf van 60 GB, en die ruimte heb ik hard nodig.

Wat kan hier fout zijn gegaan en hoe kan ik dit eventueel ongedaan maken?
Heeft iemand dit überhaupt ooit meegemaakt :?

edit: Overigens staat er nog ruim 10 GB aan ander spul op, die allemaal intact lijkt te zijn...

edit2:
Ik zie in de iPod_Control\iTunes wel deze bestanden:
iTunesDB (1 KB)
iTunedDB.backup (1.1 MB)
iTunesDB.ext (32 KB)
iTunesDB.old (1.2 MB)

Zal die backups eens even terugzetten...

edit3:
Ok hij startte ineens automatisch door naar Linux, dus had ik even de iPod updater gedraaid... en nu blaat ie dat ik 'm aan de adapter moet hangen :? Kan dus helemaal niks meer nu. Fijn, iPod :(

edit4:
Uiteindelijk met de backup mijn muziek weer teruggekregen, volgens mij is er niks kwijt. Even een TR doen om deze op slot te gooien ;)

[ Voor 19% gewijzigd door rb338 op 18-06-2005 01:43 ]