Toon posts:

Paint Shop Pro 9.x op Xandros

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morguh,

Ik ben een beetje geirriteerd zalk maar zeggen. (*trek je er maar niets van aan*)
Het is n.l. weer het gebruikelijke liedje. Software programmeurs gaan ervanuit dat Windows de hele wereld beheerst en dat niemand van iets anders gehoord heefd als alleen M$.

Ik probeerde vannochtend met Crossover PSP te installen kreeg ik vlak voor het einde van de installatie de melding te zien dat een nieuwere versie van i-net explorer verreist was voor het draaien van Paint Shop Pro.
Ik dacht zoiets van najaa dit ga je toch niet menen.

En de installatie van PSP werd abrupt afgebroken.

Hier had ik echt zwaar de @(#*& in.

Nu is mijn vraag, heefd iemand anders PSP al draaien op een Linux systeem of weet iemand hoe ik dit kan doen?

Bij voorbaat dank.

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Mijn vader heeft een wat oudere versie (zeg maar antiek) iets van versie 4.0 ofzo op zijn pc staan en dit is dus gewoon de complete map uit windows gecopieeerd naar linux en dan wine gebruiken.

Maar wat ik je aan raadt is gewoon linux native programma's te draaien, bij the gimp, dit is een super krachtig programma.
Op de lange duur schiet crossover wine enzz niet op, is traag en buggy.

the gimp is met een speciale addon de interface van psp te geven

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Topicstarter
Emielio schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:35:
Mijn vader heeft een wat oudere versie (zeg maar antiek) iets van versie 4.0 ofzo op zijn pc staan en dit is dus gewoon de complete map uit windows gecopieeerd naar linux en dan wine gebruiken.

Maar wat ik je aan raadt is gewoon linux native programma's te draaien, bij the gimp, dit is een super krachtig programma.
Op de lange duur schiet crossover wine enzz niet op, is traag en buggy.

the gimp is met een speciale addon de interface van psp te geven
The GIMP met een PSP skin.
Hmmm als het hetzelfde zal kunnen dan klinkt dat heel interesant.

Ik ben relatief nieuw in Linux maar ervaar Linux wel als drugs. Onmiddelijk verslaafd.

Zou je me misschien een trap in de richting kunnen geven van de PSP skin?

thnx :D

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Hou er ff rekening mee dat The Gimp wel een stukkie anders werkt.
Daar had ik ook ff moeite mee. Maar nu ik het elke keer gebruik, gebruik ik het zelfs op Windows bakken. Zeeeer lekker programma dat The Gimp :)

Ik zou die PSP skin niet eens gebruiken.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Ik heb het niet kunnen vinden maar hier is een plek met veel gimp plugins:
http://registry.gimp.org/list?baseVersion=6

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Je kan ook proberen IE te installeren icm gewoon wine.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Emielio schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:19:
Ik heb het niet kunnen vinden maar hier is een plek met veel gimp plugins:
http://registry.gimp.org/list?baseVersion=6
Ik kon het ook niet vinden.
Misschien is degene die die PSP skin aanbeveelde wel in de war met de PhotoShop skin. Die bestaat namelijk wel :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10
The GIMP is ook meer zoiets als Photoshop, dan als Paintshop Pro. Maar ja, wel tamelijk irritant dit idd :/

Verwijderd

Topicstarter
Mijn persoonlijke voorkeur gaat voornamelijk uit naar Paint Shop Pro aangezien ik daar eigenlijk al zolang als ik het ken mee werk.

En dat is inmiddels zo'n jaar of vier.

Daarvoor heb ik Photoshop geprobeerd en daarna nog een aantal malen maar ik vond / vindt het nooit echt lekker werken.

Dat is een persoonlijke mening uiteraard.
Daarom denk ik dat ik dat Wine ie is ga proberen.

Thnx voor alle reacties :-)
Pagina: 1