Toon posts:

Trust tekentablet trilt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Tekentablet van Trust gekregen. Over het algemeen ben ik tevreden, maar ik merkte dat in sommige lijnen die ik maakte een kronkel zat. Als experiment heb ik met een rol-lineaal rechte lijnen getrokken over het tablet en kwam ik op het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~leoniddo/trust.jpg

Zoals te zien is, zijn de horizontale en verticale lijnen keurig recht, maar de diagonale zijn dat integendeel! Ook als ik meerdere keren over dezelfde plek ga blijft dezelfde kronkel erin.

Wat ik mij afvraag is of dit verschijnsel gewoon is bij alle tekentabletten of een mankement is bij de goedkopere. Zijn er mensen met een Wacom die hetzelfde willen proberen?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

Er zit een schuin gedeelte in je liniaal ;) Horizontale lijnen zijn niet kaasrecht. (Rechterkant vooral)

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 17-06-2005 02:36 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Mijn lineaal is kaarsrecht en de horizontale lijnen lijken niet helemaal recht omdat ik blijkbaar de lineaal niet 100% horizontaal heb gehouden.

Maar kent niemand dit probleem met bibberende lijnen???

Verwijderd

Als je de pen gewoon stil boven je tablet houdt, gaat dan de cursor ook schokkerig heen en weer alsof die een epileptische aanval heeft? (Kan het zo denk ik het best omschrijven) Heeft mijn Wacom Volito ook wel eens last van. Bij mij helpt het dan om de USB kabel eruit te trekken & er opnieuw in te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de cursor trilt niet, hij gaat gewoon consequent in die kronkels. Ook als ik meerdere keren over dezelfde plek ga blijft hij dezelfde kronkelige lijnen tekenen.