Toon posts:

DVD lezer en brander worden ineens niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn DVD-ROM en mijn DVD-brander, deze zijn ieders aangesloten op een apart IDE kanaal aangezien mijn HD's op sata-raid draaien via de Silicon Image 3114 chipset van mijn Epox 8KDA3+ 250 GB.

het probleem is als volgt, heb ik ze aangesloten, dan gaat de pc bij de opstart zoeken naar IDE devices, maar die vind ie dus niet, en gaat niet verder.
als ik er 1 loskoppel hetzelfde probleem.

koppel ik ze beide los, dan start de pc gewoon goed op, verder geen problemen behalve dan dat ik dan zonder dvd speler en brander zit.

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderd

ik heb eens hetzelfde gehad, toen bleek er een pennetje verbogen in de stekker van de cd-brander ( tehard of te scheef de plug ingedrukt). pennetje rechtgetrokken, probleem ober.

• SirFly
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09-2016

SirFly

Mach .84

Kijk eens in de bios van je mobo, Ik had hetzelfde probleem met mijn MSI mobo, bleek simpel op te lossen in de bios 8)

It's not the fall that kills you, it's the sudden stop....

Verwijderd

Topicstarter
nou, ze doen het weer, ik had ze dus kennelijk allebei toch wel achter 1 ide kanaal zitten, nu allebei achter de andere gedaan en ze draaien weer, kennelijk is dat ene kanaal naar zijn grootje ben ik bang voor.