Toon posts:

[Maxtor] Harddisk overleden, data te redden?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag even iemand geholpen (schijf kapot in een dell machine, starte niet meer op) zijn schijf in mijn pc gehangen, diskje van mij er even eruit. Disk was te benaderen, files gekopieerd naar mijn pc en schijf geformateerd. Missie geslaagd.....

Totdat ik mijn eigen pc weer inelkaar zette en bij het booten 1 vd schijven niet meer gevonden werd. Mijn belangrijkste disk bleek stuk. Maakt geen geluid meer, niets meer mee te doen.
Nou vraag ik me af of ik mischien de printplaat zou kunnen vervangen, gevoel zegt me dat de electronica gesneuveld is.
Iemand ervaring?

Het gaat om een maxtor diamond 10 160gb pata, deze schijf is nog te koop, als ik een identieke schijf koop, gaat het overzetten dan werken?

De data op de disk is heel belangrijk. Dus als er enige kans is ga ik dit proberen. Iemand goede sugesties?

Thx!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er zijn speciale bedrijven die aan data recovery doen. Het lijkt me handiger dat je daar even naar gaat kijken ipv het loshalen van printplaten of platters.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Joe-star schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 00:45:
Er zijn speciale bedrijven die aan data recovery doen. Het lijkt me handiger dat je daar even naar gaat kijken ipv het loshalen van printplaten of platters.
Printplaten overzetten is anders redelijk simpel en kan je data nog redden.

Verwijderd

Topicstarter
Platters zal ik niet zo snel aan beginnen, maar de externe electronica zou toch moeten kunnen?

Ik lees net in een ander topic zo ff link opzoeken, dat het zou moeten kunnen, de eprom stuurt waarschijnlijk wel foute calibiratie signalen door, maar om een snelle backup te maken is het een mogelijkheid.

ZIjn alle diamond max 10 160gb pata drives gelijk? of bestaat er binnen deze serie ook verschil in types/series?

ik ga inmiddels wel ff kijken wat zo'n bedrijf gaat kosten.... zullen wel kraaien zijn ;)

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:20

neh

Joe-star schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 00:45:
Inderdaad, goed te betalen voor particulieren over het algemeen 8)7

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Verwijderd

Topicstarter
Kan nog niet echt overtuigend bewijs vinden dat het kan...

Interesante link: link

Deze man heeft het aardig uitgezocht.....

Nieuwe schijf 90 euro, mischien toch maar proberen....

PS:
Kosten voor data recovery beginnen bij 2000 euro. ( Iemand ervaring?)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens een kijkje in de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?". Daarin staat ook gewoon o.a. de printplaatmethode uitgelegd en nog veel meer :)

FAQ-gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.