Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Probleem met Telfort

Pagina: 1
Acties:
  • 820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:26
Sinds enige tijd ben ik overgestapt naar het Telfort netwerk, maar het bereik is een drama in mijn woonplaats. Op mijn werk bijvoorbeeld (in het centrum van Waddinxveen) kan ik helemaal niet bellen, ook buiten niet. Aan het toestel ligt het niet. Ik krijg ook veel klachten van klanten die via AH Mobiel (Telfort netwerk) bellen. Die hebben ook geen tot zeer weinig ontvangst.

Inmiddels heb ik een Vodafone abonnement aangevraagd. Ik ben wel m'n nummer kwijt, maar ik kan nu weer fatsoenlijk bellen. Alleen mijn Telfort contract loopt nog tot november. Zijn er stappen die ik kan ondernemen om hier onderuit te komen? Volgens Telfort loop ik te zeuren en functioneert het netwerk prima en kom ik daarom niet in aanmerking voor compensatie.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 23:44

Korakal

Up up up!

Wat melden de Algemene Voorwaarden hierover? Neem aan dat je die al hebt nagekeken?

• Roog1317
Ik heb in de ALV geen specifiek antwoord kunnen vinden. Van Telfort heb ik al diverse excuses gehoord: defect toestel, netwerkstoring door de aanbouw van hun UMTS infrastructuur, noem maar op.

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:09

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Bij mijn weten zegen de AV er weinig tot niks over. Maar in hun dienstverlening zitten in dit geval gebreken. Dus dan zou je mogen stellen dat ze daar wat aan moeten doen. Mocht Telfort niks willen doen dan kun je altijd proberen via een andere waakhond je gelijk te krijgen (OPTA misschien, of consumentenbond).

Zeg het maar...

De landelijke dekking bij telfort is helaas niet altijd goed...

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Met telfort is het bereik in geheel nederland matig volgens mij. En niet alleen het bereik maar ook de kwaliteit van het geluid en de data is zwaar onder de maat. (tenminste, hier in het noorden van nederland, rond groningen). Vaak kan ik geen GPRS verbinding maken en regelmatig komt een gedeelte van het telefoongesprek gewoon helemaal niet over aan de andere kant.

Je kan er niets aan doen, behalve die laatste maanden met je tanden knarsen en wachten tot je nieuwe abonnement ingaat. (Mijn nieuwe orange abonnement wacht al in mijn lade ;) (ik wacht nog eventjes een paar maand, mijn abo loopt eind september af )

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Roog1317 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 00:27:
Sinds enige tijd ben ik overgestapt naar het Telfort netwerk, maar het bereik is een drama in mijn woonplaats. Op mijn werk bijvoorbeeld (in het centrum van Waddinxveen) kan ik helemaal niet bellen, ook buiten niet. Aan het toestel ligt het niet. Ik krijg ook veel klachten van klanten die via AH Mobiel (Telfort netwerk) bellen. Die hebben ook geen tot zeer weinig ontvangst.

Inmiddels heb ik een Vodafone abonnement aangevraagd. Ik ben wel m'n nummer kwijt, maar ik kan nu weer fatsoenlijk bellen. Alleen mijn Telfort contract loopt nog tot november. Zijn er stappen die ik kan ondernemen om hier onderuit te komen? Volgens Telfort loop ik te zeuren en functioneert het netwerk prima en kom ik daarom niet in aanmerking voor compensatie.
Opzeggen wegens netwerkklachten, kan dat?

Vraag
Opzeggen wegens netwerkklachten, kan dat?

Antwoord
Nadat u een abonnement heeft aangeschaft kunt bij dekkingsklachten onder bepaalde voorwaarden uw abonnement annuleren.

Als het abonnement in een winkel is aangesloten kan dat binnen 24 uur nadat het contract is ingegaan. Als u het abonnement via Internet heeft aangeschaft kan dat binnen 7 dagen nadat u de bestelling ontvangen heeft. Klik hier voor meer informatie.
Als u bij de Belcompany een abonnement heeft aangesloten dan heeft u twee maanden netwerkgarantie. Dit is een actie van de Belcompany die geheel buiten Telfort om gaat. Neem hierover contact op met het Belcompany filiaal waar u het abonnement heeft aangeschaft.

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:09

Miezie

Niet te moeilijk doen...

BlackMage schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 01:11:
Met telfort is het bereik in geheel nederland matig volgens mij. En niet alleen het bereik maar ook de kwaliteit van het geluid en de data is zwaar onder de maat. (tenminste, hier in het noorden van nederland, rond groningen). Vaak kan ik geen GPRS verbinding maken en regelmatig komt een gedeelte van het telefoongesprek gewoon helemaal niet over aan de andere kant.

Je kan er niets aan doen, behalve die laatste maanden met je tanden knarsen en wachten tot je nieuwe abonnement ingaat. (Mijn nieuwe orange abonnement wacht al in mijn lade ;) (ik wacht nog eventjes een paar maand, mijn abo loopt eind september af )
Ik heb in mijn omgeving (Drenthe en Overijssel) weinig te klagen... Data werkt goed. Als ik in Groningen ben werkt het ook goed. Het is vooral de afgelegen gebieden waar ik tegen problemen oploop of in grote gebouwen.

Ik ben over het algemeen gewoon tevreden, maar soms heb ik toch liever Hi van KPN. Dat ontloopt telfort niet eens zo gek veel qua prijs.

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Er lopen grote verschillen tussen het bereik van providers. Ik gebruik Telfort en ben regelmatig door heel nederland te vinden maar ik mag echt niet klagen over het bereik. Soms komt het idd eens voor dat telfort ergens slecht bereik heeft en KPN goed, maar het kom ook zeker voor dat een keer KPN weinig bereik heeft en Telfort goed is.

Het ligt er dus puur aan waar je precies woont en als je dan net in een slechter gebied woont is dat best balen natuurlijk. Voortaan eerst eens in de omgeving rondvragen hoe het bereik van de andere mensen is voordat je op dat netwerk aansluit.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vind het grappig dat iedereen zijn praktijk ervaring geeft over TF, maar daar vroeg de TSer helemaal niet eens naar ;)

Hij vroeg gewoon of die eronderuit kon komen en dan had ik gepost, had de TS'er overigens gewoon op de site van TF kunnen vinden OF even naar TF te bellen. Maar omdat die zo lui is zal die waarschijnlijk ook al te laat zijn met de melding over het niet deugdelijke product :)

• _Mystikal_
  • Laatst online: 21:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik kan de TS vertellen dat hij niet zomaar onder zijn abo uit kan. Echter, wat hij moet doen is een klachtenbrief schrijven naar Customer Relations, en zijn ervaringen aan hun voorleggen. Dan wordt er een netwerktest gedaan (en dat is meer dan gewoon bellen en de postcodecheck laten doen :P ), en op basis daarvan krijgt hij antwoord. Het kan zijn dat hem dan aangeboden wordt om het abo te beeindigen.

Daarnaast moeten alle AH mobiel klanten ook ff een klachtenbrief sturen. Meer klachten == veel sneller onderzoek, omdat er dan een veel groter probleem is :)

De TF brief kan naar:

Telfort B.V.
t.a.v. CR
Antwoordnummer 574
1100 VD Amsterdam.

• Roog1317
n00bs schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:44:
Ik vind het grappig dat iedereen zijn praktijk ervaring geeft over TF, maar daar vroeg de TSer helemaal niet eens naar ;)

Hij vroeg gewoon of die eronderuit kon komen en dan had ik gepost, had de TS'er overigens gewoon op de site van TF kunnen vinden OF even naar TF te bellen. Maar omdat die zo lui is zal die waarschijnlijk ook al te laat zijn met de melding over het niet deugdelijke product :)
Ik heb het niet deugdelijke product al enkele maanden, je kan niet binnen 24 uur constateren dat het bereik overal slecht is. Bovendien ben ik niet te lui om informatie te vergaren, want ik heb Telfort al een paar keer gebeld, dat had je ook uit m'n startpost op kunnen maken.
_Mystikal_ schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:02:
Ik kan de TS vertellen dat hij niet zomaar onder zijn abo uit kan. Echter, wat hij moet doen is een klachtenbrief schrijven naar Customer Relations, en zijn ervaringen aan hun voorleggen. Dan wordt er een netwerktest gedaan (en dat is meer dan gewoon bellen en de postcodecheck laten doen :P ), en op basis daarvan krijgt hij antwoord. Het kan zijn dat hem dan aangeboden wordt om het abo te beeindigen.

Daarnaast moeten alle AH mobiel klanten ook ff een klachtenbrief sturen. Meer klachten == veel sneller onderzoek, omdat er dan een veel groter probleem is :)

De TF brief kan naar:

Telfort B.V.
t.a.v. CR
Antwoordnummer 574
1100 VD Amsterdam.
Kijk, hier heb ik wat aan. Ik kan eventueel ook de geschillencommissie nog schrijven.

• _Mystikal_
  • Laatst online: 21:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Roog1317 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 00:11:
[...]

Ik heb het niet deugdelijke product al enkele maanden, je kan niet binnen 24 uur constateren dat het bereik overal slecht is. Bovendien ben ik niet te lui om informatie te vergaren, want ik heb Telfort al een paar keer gebeld, dat had je ook uit m'n startpost op kunnen maken.

[...]

Kijk, hier heb ik wat aan. Ik kan eventueel ook de geschillencommissie nog schrijven.
Ja dat kun je doen idd, maar ik kan je adviseren om dat niet in je brief naar Telfort te zetten.
A) kost het je nodeloos inkt
B ) interesseert ze dat niets

Telfort heeft haar eigen Geschillenafdeling, en mijn ervaring vanuit mijn werk is dat wanneer men er niet uitkomt met de afdeling CR, je er wel uitkomt met de Geschillenafdeling.

GeschillenCommissie Telecom is een stap die je pas kunt zetten nadat je er met Telfort zelf niet uit gekomen bent, verspil daar nu je papier nog niet aan :P
Pagina: 1