Toon posts:

2K/XP supervage netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Windows 2K server en een XP client met hetvolgende probleem:

Als ik via een standaard SMB netwerkverbinding wat bestanden heen en weer wil smijten krijg ik heel
vaak 'access denied, *poef* ' errors tijdens het kopieeren. dit is compleet willekeurig en gebeurd vooral met grote bestanden.

Dit doet zich voor sinds ik mijn 2K server en XP client heb geupgrade met gigabit netwerkkaarten,
ik zie in de system eventlogs van mijn server en client helemaal niks over enige errors.

Config:

Server:
Asus dual P3 mobo, 2x P2-500, 512 Mb PC100
2x 200 Maxtor HD, software raid 1
Belkin Gigabit desktop kaartje
2000 advanced server, SP4

Client:
Abit mobo, Athlon XP 2600, 768Mb
2x 80 Maxtor HD, 'hardware' (promise) raid 1
Belkin Gigabit desktop kaartje
XP pro, SP1

verbonden via een Netgear GS105 gigabitch switch, met standaard CAT5 kabels.

Belkin is niet het meest geweldige merk, maar het rare is dat met 'standaard' netwerkverkeer er niks misgaat. mijn server is een echte fileserver, en met bestanden er vanaf trekken gaat nooit wat mis.
er is geen touw aan vast te knopen, voor de duidelijkheid:

ik kopieer een bestand van, pak hem beet 100Mb. ik krijg op de helft een 'acces denied' error, ik probeer het gelijk nog een keer om hetzelfde bestand te kopieeren naar mijn server en het lukt wel goed.

Iemand enig idee of tips?

edit:
P.S. nu ik dit opgeschreven heb denk ik zelf aan rotte netwerkkabels, is er een windows tool om het aantal packetdrops te bekijken op een host?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na zonder resultaat spelen met andere netwerkkaarten en configuraties ben ik tot de conclusie gekomen dat een van de netwerkkabels gewoon rot moet zijn, als ik een bestand naar mijn server kopieer krijg ik volgens ethereal meer dan 75% packetdrops.

Rare is dat op 100mbit de 'access denied' errors wel een stuk minder worden, maar nog steeds niet verdwenen zijn.

Verwijderd

Voor gigabit is het beter als je CAT6 kabels gebruikt. Normale CAT5 haalt het vaak niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 12:17 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

je kunt nog auditing op je files aanzetten (zoke maar effe hoe)om uit te zoken wat er priceis denied is, maar zolang je media errors hebt is het hopeloos.

Cat5e met de twists goed geknepen is genoeg voor gigabit ethernet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je voor 1gbit CAT5E/CAT6 moet hebben, maar we hebben het nu even over 'weer terug naar een 100mbit verbinding'. waar ik dezelfde problemen nog steeds heb.

voor de duidelijkeheid: 100mbit, willekeurige access denieds errors tijdens het schrijven naar een netwerkshare, en nada, noppes in de eventlog van beide machines. schijven zijn ook 100% ok en veel packetdrops op de ontvangende NIC. sja, behalve een rotte kabel weet ik het echt niet meer

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 20:31 ]

Verwijderd

kan een slechte kabel zijn. heb dit ook al is meegemaakt heb toen een andere kabel gaan hale 10 m maar ofzo en heb deze telkens vervangen door een van de originele kabels. waardoor ik uiteindelijk ontdekte dat een van de kabels idd rot was. Heb je je kabels al eens proberen te vervangen? gewoon netwerkverkeer is dat internet dan? dat draait maar op 10mb/s d8 ik?. Misschien daarmee dat ie het dan wel doet.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 09:22
probeer is nieuwe/andere drivers voor je netwerk kaarten.. of zet je oude netwerkkaarten er weer in en kijk of het probleem blijft

Verwijderd

Topicstarter
Racemol schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:41:
probeer is nieuwe/andere drivers voor je netwerk kaarten.. of zet je oude netwerkkaarten er weer in en kijk of het probleem blijft
Voor die Belkins is er maar 1 versie van de drivers, en m'n oude 3com/digital kaarten heb ik er weer ingezet. maar het blijft :)
Pagina: 1