Toon posts:

Koeler blijft doordraaien als PC afsluit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Athlon 2800+
NVidea N Force 2 Moederbord
NVidea G Force 4

Sinds gisteren heb ik een probleem als ik mijn computer afsluit. Na het gebruikelijke afsluit scherm van windows XP sluit mijn computer wel af, maar de koeler blijft doordraaien. Dat heeft ie de 4 maanden voor gisteren nooit gedaan, dus ik heb niet zo'n koeler die 30 sec door blijft draaien. De enige manier om de koeler te laten stoppen is de aan/uit knop 5 seconden in te houden. Heeft iemand enig idee hoe dit probleem komt, of nog liever, hoe ik het kan oplossen?

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Doet mijn auto ook!

Ik denk dat het bij jouw computer dezelfde reden heeft. Blijkbaar krijgt het circuit dat de fan aanstuurt nog stroom, en stopt 'ie pas met signaal geven als een en ander genoeg is afgekoeld.....

[ Voor 6% gewijzigd door originalmycroft op 16-06-2005 23:34 ]

Verwijderd

Ik denk dat je eerder nog in de 'U kunt nu de computer afsluiten'-fase zit. Met andere woorden, Windows is afgesloten, maar je systeem heeft nog geen signaal gekregen om af te sluiten (ATX principe). Zorg dus even dat je dit aangevinkt hebt in Windows.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
ik denk echter dat je hem niet goed afsluit maar in de power-saving modus zet, heb je in de bios zitten klooien oid laatste tijd?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

Handig toch? Beter voor de CPU :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maakt niet uit voor je CPU..het is geen beamerlamp ofzo. Een beamerlamp produceert intern warmte wat afgegeven wordt aan het glas. Als de ventilator daar gelijk uitgaat dan gaat het proces van warmte doorgeven nog even door..gevolg, lamp ontploft. Maar nogmaals is daar bij een CPU geen sprake van dus niet nuttig.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
niets in de bios gedaan.
Het windows scherm is wel helemaal mazzel, dus het "de computer wordt nu afgesloten" scherm is geweest, mijn beeldscherm slaat uit, de lampjes op mijn computer ook, maar mijn koeler blijft door loeien.

Wat houd het ATX principe in? Waar kan ik dat aanvinken in Windows?

Tnx voor de replies btw :*)

Verwijderd

Topicstarter
Mycroft schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:34:
Doet mijn auto ook!

Ik denk dat het bij jouw computer dezelfde reden heeft. Blijkbaar krijgt het circuit dat de fan aanstuurt nog stroom, en stopt 'ie pas met signaal geven als een en ander genoeg is afgekoeld.....
Ik heb voor de zekerheid nog even getest of hij na een tijdje uit zou springen. Maar hij blijft maar door loeien. Onderhand heb ik ijspegels aan mijn processor hangen ;)
Pagina: 1