Toon posts:

[ASP.NET/VB.NET] Dynamische lijst met controls (+functie)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er ff niet meer uit. Ik wil het volgende bereiken: een winkelwagentje met de bestelde items. Per item wordt het volgende weergegeven: titel, aantal, prijs p. stuk, totaal prijs. Nu wil ik een textbox die automatisch een functie aanroep als de waarde wordt veranderd.
Ik weet nu hoe ik dynamisch een control maak en dat je die via een placeholder kan plaatsen. Ik maak de lijst op de volgende manier (niet de slimste manier maar wel effectief!):

Ik heb een literal en die stop ik via een functie vol met een tabel. Dus
Visual Basic .NET:
1
literal.text = "<tr><td>titel</td><td>aantal</td></tr>"
Nu wil ik dat op de plaats van aantal de textbox komt met de functie eraan. Hoe kan ik dit op een effectie manier doen.

Ik heb overal gezocht voor voorbeelden van hoe je een winkelwagentje goed kan maken, maar daar tussen heb ik geen goede voorbeelden gevonden.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 22:26 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 15:36
Ik snap er niets van. Wat wil je nu eigenlijk bereiken ?

Wil je, iedere keer dat er iets veranderd in die textbox een (serverside?) functie aanroepen ? Denk je dat dat goed is?
Waarom gebruik je asp.net op een niet 'asp.net' manier ? Waarom gebruik je geen datagrid/repeater/whatever om je gegevens in af te beelden?

https://fgheysels.github.io/

• joopst
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
de dotnet textbox heeft een property autopostback. Deze zorgt dat er een postback naar de server wordt gedaan als er iets in de textbox veranderd.

Bij een postback kan je dan de waarde van je textbox ff opslaan en daarna de winkelwagen opnieuw naar het scherm printen.

Ik ben het met whoami eens dat je beter een repeater kan gebruiken om je data te printen. Op deze manier blijft je HTML overzichtelijk in de designer en blijft het beter onderhoudbaar.Deze repeaters kanje databinden. Dit databinden kan ook met bijvoorbeeld custom collections.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:39
Ik ben het met al het bovenstaande eens. Ik wil er alleen nog aan toevoegen dat je misschien beter geen postback wilt doen als de textbox-waarde veranderd. Persoonlijk ervaar ik dit als irritant, zeker omdat het helemaal niet nodig is en het prima clientside opgeslost kan worden. Mensen met wat tragere internetverbindingen zitten er ook niet echt op te wachten denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door sig69 op 17-06-2005 09:39 ]

Roomba E5 te koop

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 15:36
joopst schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:29:
de dotnet textbox heeft een property autopostback. Deze zorgt dat er een postback naar de server wordt gedaan als er iets in de textbox veranderd.
Ja, maar denk je dat dat handig is ?
Lekkere user-experience...

https://fgheysels.github.io/

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

idd... voor iedere key die je aanraakt krijg je een post back. Zelfs met een snelle internet verbinding word je daar gestoort van....

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 22:23
6K schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:59:
idd... voor iedere key die je aanraakt krijg je een post back. Zelfs met een snelle internet verbinding word je daar gestoort van....
Neh, als de focus van de textbox verdwijnt krijg je een postback, alstie veranderd is.

[ Voor 4% gewijzigd door farlane op 17-06-2005 10:39 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• 6K

6K

is ook zo...

[spuit 11]
ow right... sorry... meende ooit zoiets aan de hand gehad te hebben, maar was key event :(
[/spuit 11]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

6K schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:57:
[spuit 11]
ow right... sorry... meende ooit zoiets aan de hand gehad te hebben, maar was key event :(
[/spuit 11]
En dat zal ws voor Winforms ipv Webforms zijn geweest :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• 6K

6K

is ook zo...

* 6K gaat de rest van de dag zwijgen en zich in een hoekje zitten schamen

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Pagina: 1