Component video (Y/Pb/Pr) aansluit probleem

Pagina: 1
Acties:

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-03 14:39
Ik heb een Harman Kardon DVD-25 speler die ik middels component video (Y/Pb/Pr) kabels heb aangesloten op een Panasonic 32PX30 breedbeeld CRT.

Probleem: wat ik ook aan instellingen verander, het beeld is en blijft groen. Kabels ziiten goed.
Enige wat daarover te zeggen is dat de Y-rca (sync en groen) gemakkelijk aansloot en de andere 2 heel stug.

Iemand suggesties?

edit
ben al wat verder. ik kan op de Pana de juiste ingang niet selecteren (AV4/C) ziet er naar uit dat er geen signaal op de ingang staat of er is iets mis met de tv.
/edit

[ Voor 20% gewijzigd door 4tune op 16-06-2005 22:37 ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:43

-d-

Staat je DVD op YUV output ?
Ik kan op mijn Yamaha kiezen tussen RGB en YUV ...

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk een instellingsfoutje in of de DVD-speler of de TV. Ff goed de manuals lezen lost het probleem meestal wel op.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

je kan in die HK inderdaad je output instellen, heb zelf de dvd 20 en liep ook al eens te kloten om rgb uitsturing te krijgen.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-03 14:39
-d- schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:52:
Staat je DVD op YUV output ?
Ik kan op mijn Yamaha kiezen tussen RGB en YUV ...
Gedaan, maar dan spring hij dus naar groen beeld.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

draai dan de kleuren eens om. ik bedoel dus de kabel en kijk of er iets veranderd. dit om te controleren of de fout niet in de kabel zelf / de aansluitingen zit.

Verwijderd

Vaak moet je die component kabels ENORM hard aanduwen, dus echt tot het slechte af, kijk eens of de pluggen helemeaal om je aansluiting heen zitten: zo niet, dan zul je het nog harder moeten indrukken (waarschijnlijk zit alleen je groene er goed en strak omheen, en je blauwe en rode niet)
Pagina: 1