Component video (Y/Pb/Pr) aansluit probleem

Pagina: 1
Acties:

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 13:12
Ik heb een Harman Kardon DVD-25 speler die ik middels component video (Y/Pb/Pr) kabels heb aangesloten op een Panasonic 32PX30 breedbeeld CRT.

Probleem: wat ik ook aan instellingen verander, het beeld is en blijft groen. Kabels ziiten goed.
Enige wat daarover te zeggen is dat de Y-rca (sync en groen) gemakkelijk aansloot en de andere 2 heel stug.

Iemand suggesties?

edit
ben al wat verder. ik kan op de Pana de juiste ingang niet selecteren (AV4/C) ziet er naar uit dat er geen signaal op de ingang staat of er is iets mis met de tv.
/edit

[ Voor 20% gewijzigd door 4tune op 16-06-2005 22:37 ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:15

-d-

Staat je DVD op YUV output ?
Ik kan op mijn Yamaha kiezen tussen RGB en YUV ...

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk een instellingsfoutje in of de DVD-speler of de TV. Ff goed de manuals lezen lost het probleem meestal wel op.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

je kan in die HK inderdaad je output instellen, heb zelf de dvd 20 en liep ook al eens te kloten om rgb uitsturing te krijgen.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 13:12
-d- schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:52:
Staat je DVD op YUV output ?
Ik kan op mijn Yamaha kiezen tussen RGB en YUV ...
Gedaan, maar dan spring hij dus naar groen beeld.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

draai dan de kleuren eens om. ik bedoel dus de kabel en kijk of er iets veranderd. dit om te controleren of de fout niet in de kabel zelf / de aansluitingen zit.

Verwijderd

Vaak moet je die component kabels ENORM hard aanduwen, dus echt tot het slechte af, kijk eens of de pluggen helemeaal om je aansluiting heen zitten: zo niet, dan zul je het nog harder moeten indrukken (waarschijnlijk zit alleen je groene er goed en strak omheen, en je blauwe en rode niet)
Pagina: 1