Zodra risercard er in zit kan er niet geboot worden.

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik krijg net een chieftec 1U kast binnen met een 33/66mhz riser card. Zodra ik deze op een moederbord druk wil elke PC met dat ding er in niet meer booten. De riser is gewoon voor 1U, heeft ook geen extra stroom nodig.

Vergeet ik wat in te stellen ofzo? Het lijkt mij gewoon een stukje hardware wat een 90° bocht voor je verzorgt?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
En als je er een PCI kaart in stopt?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• m33p
Dan werkt het wel goed. Het is overigens een 33Mhz PCI slot maar van wat ik gehoord heb moet dit gewoon kunnen. De raid controller die ero p zit is ook 66 mhz maar werkt gewoon zodra ik em direct op het moederbord prik (op een 33mhz PCI slot dus). Het probleem lijkt echt in de riser of een instelling te zitten.

Verwijderd

Heb je toevallig een ander MoBo waar je hem in kunt testen? In zo'n PCI riser zitten naar mijn weten geen instelbare features - dus dan zou je PCI riser brak moeten zijn. (want het PCI slot doet het gewoon).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is het probleem?
Als je er een pci kaart in stopt werkt het wel gewoon. Lijkt me dat zo'n riser ook geen nu theeft als je er niets in stopt :P

• m33p
Het is een 1U case :) (er moet een SATA RAID controller in)

Ook werkt het in 2 andere mobo´s ook niet (Asus a7n8x-e deluxe en een a7v133). Het moederbord waar het op moet werken is een A7N8X-VM (geen server bord ik weet het maar dat is niet belangrijk).

[ Voor 112% gewijzigd door m33p op 16-06-2005 21:40 ]

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 05:46

link_mario

Ofwa?

Terw_Dan schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:37:
Wat is het probleem?
Als je er een pci kaart in stopt werkt het wel gewoon. Lijkt me dat zo'n riser ook geen nu theeft als je er niets in stopt :P
Volgens mij bedoeld ie dat z'n PCI slot het WEL doet, maar zodra hij die riser(met PCI kaart) er instopt, dat het misgaat.

• m33p
Dat is inderdaad het probleem. Ook al doe ik er GEEN PCI kaart in, dus alleen de riser, dan start het systeem al niet. Haal ik de riser er uit, start de boel gewoon op. Ditzelfde in 2 andere PC´s. Druk ik ik de controller er los in, dan werkt het (terwijl de controller een 33/66 apparaat is). De riser is ook 33/66 maar alles lijkt gewoon in een 90 graden bocht doorgelust te worden. Er zitten ook geen chips of iets dergelijks op. Het is de standaard riser die bij de chieftec 1U 110L zit.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Haal je multimeter er is overheen... Misschien kortsluiting. Kan een klemmetje in de connector verbogen zijn. Iig niet te vaak proberen te booten, zodadelijk gaat er iets kapot.
Als het aan de riser ligt, hoop ik dat je hem terug kan sturen.

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Heb je al een oplossing gevonden?

Ik heb hier hetzelfde probleem: met een pci-e x16 videokaart werkt het systeem perfect, behalve als de riserkaart er tussen zit.
Opmerkelijk: de videokaart heeft wel spanning (het fannetje draait).

Ik ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@scheids
Het is niet de bedoeling te kicken als je geen aanvulling hebt op het topic anders dan 'dit probleem heb ik ook'. Zeker niet als het gaat over andere hardware en je verder niets zegt over specs en dergelijke.

Dit topic gaat op slot. Je mag gerust een nieuw topic openen, maar zorg er dan wel voor dat je de specs vermeldt en exact wat je hebt geprobeerd en wat er wel/niet van werkte.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.