Toon posts:

Dual screen

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dual screen
Ik heb hier 2 tft's staan (dezelfde)
nu wil ik dual screen gaan werken

er zitten een nvidea in met een digitale DVI uit gang en een VGA
en juist nu doet die dvi het niet want er past geen tft op (17")

Nu is mijn vraag is het mogelijk om met de ob-vga en de kaart-vga een dualscreen te maken
of heeft iemand een tip voor me voor de kaart.

Verder heb ik nog een vraag aan de dualscreeners.

hoe richt ik het handig in, zijn er tips, do's of don'ts

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je kan met een verloop plug van dvi --> vga doen :) Dualscreen is dus mogelijk met jouw kaart, omdat je twee uitgangen hebt.

Ultramon is een handig programma voor dualscreen. Wallpaper enz. Is beter dan dat Windows het zelf kan afhandelen :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Je hebt twee (eigenlijk drie) verschillende soorten DVI-uitgangen. En maar 1 van die heeft ook een analoog signaal als mogelijkheid en dus de mogelijkheid om hier een adapter om te zetten om zo VGA-aansluiting te hebben. Je zult dus even kijken wat voor DVI-aansluiting je precies hebt :)

Het verschil:
Afbeeldingslocatie: http://www.extron.com/technology/img/dvi.gif
Die 4 extra pinnetjes moet je hebben want dat is het analoge signaal wat je op je VGA aansluiting moet hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 21:38 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
Dit is best wel een tamelijke zoek vraag. Maar toch wil ik je dit even vragen: er bestaan nVidia kaarten met zowel DVI als een VGA connector waarvan je maar één tegelijk kunt gebruiken (GF3 serie), dus wees even specifiek welke kaart je hebt. Maar heb je eentje waarbij je beide uitgangen tegelijk kunt gebruiken, zet dan zo'n simpele DVI -> Dsub (VGA) adapter op de DVI poort en je bent klaar :)

Voor handig inrichten e.d., gebruik de search. Er bestaat sowieso een dual screen topic.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Geforce 6200 met turbocache

ik heb de dvi aansluiting waar geen adapter voor vga voor bestaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 08:14:
Geforce 6200 met turbocache

ik heb de dvi aansluiting waar geen adapter voor vga voor bestaat.
Je bedoelt dus de DVI-D aansluiting waarschijnlijk. Dan wordt het of een andere grafische kaart kopen of een andere TFT (of 2 andere TFT >:) ).

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad waar dat mijn kaart de onboard uitschakelt zie ik nu.
nu is het 2e scherm meer voor wat adobe tools, internet pages, iig geen gaming of streaming.
Dus ik zou tevreden zijn met die onboard.

ik heb even een screenshot neergezet
dan zie je dat de onboard disabled is.

Iemand een idee hoe ik die kan enablen?
ik heb dus een 6200 Geforce met Turbo CacheAfbeeldingslocatie: http://www.birdsinteractive.com/intel.gif

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:19:
Het is inderdaad waar dat mijn kaart de onboard uitschakelt zie ik nu.
nu is het 2e scherm meer voor wat adobe tools, internet pages, iig geen gaming of streaming.
Dus ik zou tevreden zijn met die onboard.

ik heb even een screenshot neergezet
dan zie je dat de onboard disabled is.

Iemand een idee hoe ik die kan enablen?
ik heb dus een 6200 Geforce met Turbo Cache[afbeelding]
Ik weet eerlijk gezegd niet waar je nu over begint, maar als ik het goed begrijp heb je een grafische kaart met 2 aansluitingen (DVI en VGA waarvan DVI dus niet bruikbaar is voor VGA) en ook nog een onboard VGA. Heel misschien dat het mogelijk is om je onboard en je AGP tegelijk te gebruiken. Dit hangt echter helemaal van je BIOS af (die schakelt de onboard namelijk gewoonlijk uit als je er een AGP in stopt). Dus kijk even in je BIOS of je een instelling kunt vinden die hem niet uitschakelt, dan heb je dus 2 VGA aansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zeg ik.
Bios heb ik even doorgespit maar daar zie ik niets.
Ik heb overigens een PCI-express aansluiting en geen AGP.

mijn vraag is dus is er een proggie wat mijn vga onboard weer aan kan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat niemand het weet of dat het niet kan.
Wie weet er een kaart < 100 euro die 2 vga uitgangen heeft en pci-e aansluiting heeft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Zoeken kun je zelf ook wel. Bovendien is het schoppen van je topic binnen 24u (zeker binnen 2 uur) vragen om een slotje. Bij deze...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.