Ok, ten eerste, ik ben dus een voledige leek als het op computers aankomt. Go easy on me. 
Ik doe een opleiding Audio Engineer en ben momenteel op school veel met Cubase bezig. Nu heb ik een 3000+ PC gekocht om thuis wat met Cubase en dergelijke prog's aan te kloten. Standaard zit er in mijn PC een 512MB - 400MH geheugen kaart en met een vst plugin of 3 houdt die het voor gezien. Ik heb dus meer geheugen nodig, maar aangezien het allemaal maar wat voor de lol is wil ik er geen fortuin aan uitgeven. Dus heb ik zo wat vraagjes.
Hoeveel maakt de snelheid uit? Ik zag dat een 400MH aardig wat duurder is dan een wat tragere, maar heb ik dat nodig?
Ik heb bijvoorbeeld de volgende kaart te koop zien staan:
Capaciteit in MB: 1024MB
Formaat: Dimm
Type: Double Data Rate (DDR)
Standaard: PC2700
Frequentie: 333 MHz
Aansluiting: 184 Pin
CL, 2.5
Merk:Infineon
Is dat wat? Of raden jullie mij iets compleet anders aan?
Ik heb btw een Asrock K7S41(GX) moederbord, mocht je dat moeten weten.
Bij voorbaat dank voor jullie tijd.
Ik doe een opleiding Audio Engineer en ben momenteel op school veel met Cubase bezig. Nu heb ik een 3000+ PC gekocht om thuis wat met Cubase en dergelijke prog's aan te kloten. Standaard zit er in mijn PC een 512MB - 400MH geheugen kaart en met een vst plugin of 3 houdt die het voor gezien. Ik heb dus meer geheugen nodig, maar aangezien het allemaal maar wat voor de lol is wil ik er geen fortuin aan uitgeven. Dus heb ik zo wat vraagjes.
Hoeveel maakt de snelheid uit? Ik zag dat een 400MH aardig wat duurder is dan een wat tragere, maar heb ik dat nodig?
Ik heb bijvoorbeeld de volgende kaart te koop zien staan:
Capaciteit in MB: 1024MB
Formaat: Dimm
Type: Double Data Rate (DDR)
Standaard: PC2700
Frequentie: 333 MHz
Aansluiting: 184 Pin
CL, 2.5
Merk:Infineon
Is dat wat? Of raden jullie mij iets compleet anders aan?
Ik heb btw een Asrock K7S41(GX) moederbord, mocht je dat moeten weten.
Bij voorbaat dank voor jullie tijd.