Toon posts:

Surround versterker aansluiten op een Audigy ZS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit soort vragen zijn meermalen langs gekomen. Ik weet het. Maar toch even voor mijn wetenschap:

1. Als ik de digitale uitgang gebruik van de ZS. Waar kan ik een 3,50 mm (1/8 inch) mono-naar-RCA-kabel vinden? En hoe ziet deze eruit?

2. Is het gebruik van de digitale uitgang zinvol. Is de normale analoge aansluiting veel slechter?

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je weet dat die vragen zijn langs gekomen dan had je deze twee vragen ook niet hoeven te stellen.

Vraag 1: conrad.nl
Vraag 2: digitaal is vooral van belang als je DVDs kijkt en dan je 5.1 geluid wilt behouden

Verwijderd

Topicstarter
Trasos schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:58:
Als je weet dat die vragen zijn langs gekomen dan had je deze twee vragen ook niet hoeven te stellen.

Vraag 1: conrad.nl
Vraag 2: digitaal is vooral van belang als je DVDs kijkt en dan je 5.1 geluid wilt behouden
Dank. Conrad had ik ook al bedacht. Maar het is toch lastig zoeken als niet precies weet wat je zoekt. Dus heb je plaatje voor me?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Een standaard kabel van 2x tulp naar 1x jack is voldoende, een kabel die je bij wijze van spreken bij de slager op de hoek kan halen. 1 van de tulp-stekkers gebruiken om aan te sluiten op een DD 5.1/DTS decoder is voldoende.

Voor afspelen van muziek en games zou ik persoonlijk gezien gewoon de analoge aansluitingen gebruiken, zeker gezien je dan met games gewoon 5.1 houdt(digitaal alleen 2 channel)

Zo ziet dat er dus uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/CABLE-458.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door mad-dog op 17-06-2005 00:33 ]

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
mad-dog schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 00:31:
Voor afspelen van muziek en games zou ik persoonlijk gezien gewoon de analoge aansluitingen gebruiken, zeker gezien je dan met games gewoon 5.1 houdt(digitaal alleen 2 channel)
Voordat er verwarring ontstaat. Als je gamen met van die digitale filters als EAX etc. dan kun je beter analoog doen want een receiver herkent die signalen niet en maakt er dan gewoon stereo van.
Dat ie nog open is...

[ Voor 4% gewijzigd door Trasos op 17-06-2005 11:42 ]