Toon posts:

Canon Digital Ixus 30 Vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallooo,

Ik heb vandaag een digitale camera aangeschaft, de Canon Digital Ixus 30.
Nu heb ik wat de handleiding doorgebladerd en wil ik natuurlijkk foto's maken, dus ga ik naar de"foto" stand en klik ik dat foto-maak ding in en dan hoor je een foto-maak geluidje, dus ik neem dan aan dat ik een foto maak, maar als ik dan naar de "viewer" ga, waar je je foto's kunt bekijken staat er "geen beeld/no image", terwijl de handleiding zegt dat je dan je gemaakte foto's moet zien, en die wil ik dus graag zien.

Ik ben dus helemaal nieuw met deze dingen en begrijp er geen reet van, het zou mooi zijn als de wat meer gevorderden mij misschien zouden kunnen helpen.

Gracias,

Atroxius.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Stop die geheugenkaart er eens in.

Alors.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zit er een geheugenkaart in? B)
Als het goed is krijg je ook de melding "Geen SD-kaart" als je een foto maakt. Dan gaat er toch een belletje rinkelen neem ik aan? ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Gizz op 16-06-2005 21:15 . Reden: SD, bah, nieuwerwets spul :P ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Pssst... "Geen SD-kaart" :P

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alles zat er wel in, en ik dacht dus dat ik foto's maakte, maar dat was neit het geval, dat was de sluiter:P

Stupid 'o me.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De wat? :{

Alors.

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik snap het niet. Explain. Maar je probleem is wel nu opgelost?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 17:48
Het wordt nu wel heel erg interessant. :)

@TS: waar lag het nu echt aan?

Verwijderd

Volgens mij een bekende probleem bij mensen die niet echt handig zijn met digitale camera's :P

Je drukt een keer de knopje in dan brengt hij de foto op focus en dan druk je de knop dieper (harder) in dan pas maakt hij de foto. Dus niet 2keer drukken maar gewoon een keer maar wel in 2 standen.

Succes :)

PS: Ik heb dezefde camera en mijn ouders hadden ook deze probleem :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 20:03 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:02:
Je drukt een keer de knopje in dan brengt hij de foto op focus en dan druk je de knop dieper (harder) in dan pas maakt hij de foto. Dus niet 2keer drukken maar gewoon een keer maar wel in 2 standen.
Nou nee, want TS zei:
en dan hoor je een foto-maak geluidje,
Dus. :{

Alors.

Verwijderd

Lees de hele topic eens door Stereotomy ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:19:
Nee, alles zat er wel in, en ik dacht dus dat ik foto's maakte, maar dat was neit het geval, dat was de sluiter:P

Stupid 'o me.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 20:48 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ah the secret of the missing photo.

Bij een niet ingezette SD-kaart krijg je een melding op de LCD.

Die fotomaak geluidje kan het geluid zijn dat wordt gemaakt als er wordt gefocust.

Ik denk gewoon dat de TS niet lang genoeg de sluiter vasthield. Tja.. die triggers van tegenwoordig zijn niet meer de triggers van vroeger he :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:46:
Lees de hele topic eens door Stereotomy ;)

[...]
Ja, dus? :{

"Dat was de sluiter" zegt ie. Wat was de sluiter? Als het de sluiter was, had ie wel een foto gemaakt, niet? En bedoelt hij dan dat ie een leuk digitaal sluitergeluidje hoorde? Of hoorde hij de focusmotor zoemen? Of hoorde hij het diafragma samenknijpen? :{

Laat TS nou gewoon even uitleggen in plaats van dat jij het voor hem doet. Jij was er toch niet bij?

[ Voor 12% gewijzigd door Stereotomy op 17-06-2005 21:24 ]

Alors.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 17:48
Het lijkt me ook stug dat die camera bij het focussen een 'sluiter'-geluidje maakt. :?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

suspect schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:13:
Het lijkt me ook stug dat die camera bij het focussen een 'sluiter'-geluidje maakt. :?
tja... je hoort een zzzz zzz geluidje. En als ie de standaard instellingen had, gaat er nog een biepje af ook.. zo van pieppiep (ik heb gefocust)

Als je zo'n topic opent, kan ik niet inschatten of hoe het zit met zijn kennis om dat verschil te kennen.

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 17-06-2005 22:41 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1