Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:14:
[...]
Kaart kostte 45 euro (ik speel nooit spelletjes, dus prestaties zijn niet zo belangrijk), maar het gaat mij erom dat als je Radeon 9250 op de doos zet, het wel zo netjes is als je er ook echt een Radeon 9250 in doet. Dat lijkt me niet meer dan normaal, de prijs heeft daar niets mee te maken voor mij, ik ben principieel wat dat betreft.
Tsja.. Dan hoop ik maar voor je dat als je een échte 9250 hebt, dat het niet de 64-bits versie betreft..

Zoek is even rond op tomshardware.com, en je zult al snel zien dat er geen verschil in specs. is tussen de 9200 en de 9250 BEHALVE dat de 9250 ook nog eens meestal met een 64-bit GPU geleverd wordt.. De 9200 (met uitzondering van de SE), wordt meestal ALTIJD als zijnde 128-bit kaart geleverd.. Kortom, het lijkt mij stug dat je de verkeerde kaart hebt, en al zou je die hebben dan heb je altijd nog waarschijnlijk iets beters dan de 9250.. Het is niet altijd zo dat een hoger nr. een betere videokaart betekend.. Kijk maar naar de geforce 4 4200 ti en de geforce fx 5200... Eerstgenoemde was een absoluut monster, die meer dan waar voor zijn geld was; de fx 5200 is een verschrikkelijke budgetkaart en wel een aantal keer trager dan de 4200, vooral omdat ze zo gek zijn geweest om hardwarematige DX9 in het apparaat te proppen...
Kijk uiteindelijk is welke versie van de catalyst driver je hebt draaien.. Ik had zelf ook ooit een sapphire radeon 9600 pro die niet met de meegeleverde cd-drivers draaide; althans niet goed.. De drivers van de ati site gedownload en toen werkte wel alles prima...