[XP] Bestanden met foute namen verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Op m'n XP SP2 bak heb ik twee onverwijderbare items:
bestand "CAFFDORR." en een map "simple."

Ofwel: geen extensie, maar wel een punt erin.

- Verwijderen met explorer geeft foutmelding:
Kan bestand niet verwijderen - kan geen gegevens van het bronbestand of de bronschijf lezen

- Verwijderen via CMD prompt geeft: (met quotes DEL "CAFFDORR." en tab completion)
Kan bestand niet vinden

CHKDSK vind geen fouten, en met de schijf zelf is ook niets mis.
Hoe de bestanden op m'n schijf gekomen zijn, geen idee. Geen virussen of iets dergelijks in ieder geval. De map is leeg en het bestand is nul bytes, en ze zijn beide niet in gebruik :)

Wie weet hoe je deze bestanden kunt verwijderen?

[ Voor 17% gewijzigd door roelio op 16-06-2005 20:35 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
veilige modus al geprobeerd?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Hmm vergeten te vermelden :) Werkt ook niet.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Dat gaat over bestanden die in gebruik zijn door bijv. Explorer.exe of het welbekende XP AVI probleem. Niet van toepassing :)

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
je kan het bestand niet renamen naar een " goede" naam en dan alsnog verwijderen?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Nope :) Geeft zelfde soort fouten als delete acties.

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Al geprobeerd de extensie te wijzigen ?
Ik heb weleens een bestand gehad dat zich ook niet liet verwijderen, hernoemen was de oplossing..

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
http://www.softwarepatch.com/software/moveonboot.html

6. Get a copy of MoveOnBoot. It's free and this simple tool allows you to Move, Copy or Delete files before Windows can lock or alter the files. The changes are made to your hard drive before Windows starts, hence it requires a restart of your system after you give MoveOnBoot its instructions. There are no messy boot or DOS commands, just a simple 3-step process.

Step 1: Locate the name of the file that is causing your problems.

Step 2: Decide if you want to copy, move or delete the file.

Step 3. Choose a destination for moving the file, or a new file name for the rename option (this option won't appear if you are deleting a file).

Click OK to confirm you want to process. The nice thing is that the program doesn't make you reboot straight away. It's a good idea to reboot ASAP, but if you are in the middle of something and want to wait, the program will simply run next time you start Windows.

7. If the file reappears again (check its creation date to ensure it is being recreated) and you can't make it budge, you may have trouble with spyware or a virus on your system (don't overlook the possibility it may also be an important system file). In this case you should get a good spyware removal program to scan your system.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
MoveOnBoot is bedoeld voor gelockte bestanden :) Dat is hier niet het geval.

Update: map inmiddels weten te verwijderen

DIR /A /X geeft de short filename weer (oude 8.3 weergave)

"simple." = "SIMPLE~1" ---> RM /S SIMPLE~1 werkt :)

Bestand lukt me nog niet op dezelfde manier met DIR /A /X en DEL ipv RM.
Komt omdat het bestand attributen System en Hidden heeft, maar ATTRIB i.c.m. de verkorte filename wil de attributen niet opnieuw instellen ...

[ Voor 23% gewijzigd door roelio op 16-06-2005 21:00 ]

• gsteen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-01-2020
Zou je voor het verwijderen van het bestand "CAFFDORR." niet wildcards kunnen gebruiken? "DEL /AHS CAFFDO*" bijvoorbeeld? (je zei dat het bestand hidden en system attribuut heeft, '/AHS' geeft deze attributen aan)

Als dit ook niet werkt kan je altijd nog proberen de map waar het bestand "CAFFDORR." in staat proberen te verwijderen zoals je ook al met de map "simple." hebt gedaan.

[ Voor 93% gewijzigd door gsteen op 17-06-2005 11:41 ]

"In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is."

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Hartelijk dank voor je tip! Het werkt idd, dat ik daar zelf nog niet opgekomen was ;)

DEL CA* /AHS

De map verwijderen was niet mogelijk, het bestand stond in de root van de partitie :)

• michiel10
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Hey ik ben een ongelovige noob, heb dit probleem ook. ik heb ook al gezocht op google, en kwam toen hieruit. Volgens mij zijn jullie de enige die er echt uit zijn gekomen. Ik snap alleen niet de opdracht die ik in moet voeren... zouden jullie me er even mee kunnen helpen? ik heb dus een bestandje genaamd: CAIBGFPE. die staat op het bureaublad, dat is in de map: C:\Documents and Settings\Michiel\Bureaublad

kunnen jullie hier wat mee om zo voor mij die code te geven?
alvast heel erg bedankt! ik erger me dood aan dat bestandje:(
michiel

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 20:54

wowi

Verwijderd

in command prompt:
del C:\Documents and Settings\Michiel\Bureaublad\caib* /AHS ?

• michiel10
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
heey heel erg bedankt, dat in opdrachtprompt werkte niet, maar die unlocker is top!
dankjewel voor die snelle reacties! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door michiel10 op 18-01-2006 20:13 ]

Pagina: 1