Asus W100-G & etech router Windows 98, geen internet!

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb mijn laptop zojuist opnieuw geinstalleerd met Windows 98. Ik gebruik een Asus W-100G netwerkkaart en mijn router thuis is een SMC. Hiermee kon ik probleemloos internetten en o.a. alle updates draaien. Mijn netwerk is WEP protected en dit gaf geen problemen.

Nu kom ik zojuist bij een vriend van mij en ik kan via zijn router het internet niet op. Hij heeft een E-tech router, ook WEP protected. Ik kom wel op de router maar ik kan niet het internet op! Wat zou er aan de hand zijn? Ik heb het modem en de router al een totale reset gegeven en zelf nu nog werkt het niet. Alle andere laptops kunnen bij hem wel het internet op. Er is geen limiet aan het aantal gebruikers. Ook pingen lukt niet met mijn laptop. Nogmaals: mijn computer herkent het wireless netwerk direct en ook de router pingen gaat probleemloos, ik kom alleen het internet niet op. Ik zie ook de andere laptops in het netwerk, ik kan bijvoorbeeld wel de shared documents van de andere laptops inzien. Wat kan er aan de hand zijn? Ik wordt hier gek! ;)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Heb je de key wel goed ingesteld, dus niet hex als het met de passphrase moet (alleen Asus op Asus werkt met die passphrase)?

• Gash
Ik heb de WEP-protectie nu helemaal uitstaan en zelfs dan nog werkt het niet. Er is ook geen MAC-filter...........

Verwijderd

Gash schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:30:
Ik heb de WEP-protectie nu helemaal uitstaan en zelfs dan nog werkt het niet. Er is ook geen MAC-filter...........
SSID broadcast staat aan? Of heb je het SSID wel goed ingevuld

Needless to say is die Asussoftware braq, maar je zit er nou eenmaal aan vast onder 98 vrees ik.

• Gash
Het SSID staan aan, de laptop herkent het netwerk ook direct. Ik kan via die laptop de router in en ik zie de andere pc's in het netwerk. Alleen kan ik niet internetten. Bij mij thuis werkt hij vlekkeloos (met een 54Mbit SMS-router) met de 11Mbit E-tech router werkt hij dus niet. Wat zou het nu kunnen zijn :? :? :?

[ Voor 94% gewijzigd door Gash op 16-06-2005 23:00 ]

Verwijderd

Gash schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:55:
Het SSID staan aan, de laptop herkent het netwerk ook direct. Ik kan via die laptop de router in en ik zie de andere pc's in het netwerk. Alleen kan ik niet internetten. Bij mij thuis werkt hij vlekkeloos (met een 54Mbit SMS-router) met de 11Mbit E-tech router werkt hij dus niet. Wat zou het nu kunnen zijn :? :? :?
Ipinstellingen gecontroleerd? eventuele dns / proxy, etc.

Je zult echt meer moeten diagnostiseren... Dit is vissen zo :)

Verwijderd

Misschien een gateway invullen?

• Gash
Natuurlijk zijn er veel instellingen die je kunt wijzigen, maar op zowel mijn eigen netwerk als het netwerk van mijn vriend heb ik nog nooit basis-instellingen hoeven te wijzigen om een draadloze internetverbinding te moeten maken.

Het netwerk schijnt trouwens prima te werken (aangezien ik wel toegang heb tot de router en ik de gedeelde mappen van de andere draadloze pc's in het netwerk zie), ik heb alleen geen internet, waar duidt dat op? :?

Verwijderd

Gash schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 01:39:
Natuurlijk zijn er veel instellingen die je kunt wijzigen, maar op zowel mijn eigen netwerk als het netwerk van mijn vriend heb ik nog nooit basis-instellingen hoeven te wijzigen om een draadloze internetverbinding te moeten maken.

Het netwerk schijnt trouwens prima te werken (aangezien ik wel toegang heb tot de router en ik de gedeelde mappen van de andere draadloze pc's in het netwerk zie), ik heb alleen geen internet, waar duidt dat op? :?
Dat je instellingen waarschijnlijk vernaggelt zijn en dat je dus meer informatie moet geven.

• Gash
Dat mijn instellingen niet juist zijn zou kunnen, alhoewel ik het vreemd vind dat ik dan wel via mijn router kan internetten (zonder specifiek de basisinstellingen gewijzigd te hebben).

Welke instelling kan ervoor zorgen dat ik geen internet heb maar wel de router kan benaderen & de gedeelde mappen van de andere pc's kan inzien?

Verwijderd

ehm...meer informatie...
welke protocollen draaien op je netwerkkaart?
gebruik je DHCP thuis en hier niet?

• Gash
DHCP staat aan op beide router. Het lijkt me trouwens sterk dat er opeens allerlei instellingen niet meer juist zijn waardoor ik wel een netwerk heb maar niet kan internetten: het heeft bij mij altijd gewerkt en ik heb (ondanks mijn beperkte kennis) zeer veel wireless netwerkjes opgezet. Ik snap echt niet waarom nu er uitsluitend geen internet mogelijk is...... :'(
Pagina: 1