Toon posts:

[javascript] waarde van iframe overnemen naar parent*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem:
Ik heb een dropdownmenu met landen waar uit gekozen kan worden.
Als een land gekozen wordt, dan moeten de juiste provincies in een dropdown eronder worden weergegeven.
De pagina mag niet herladen.

oplossing:
geef een post mee aan het geselecteerd item.
haal deze op in een "onzichtbaar" iframe 1x1
code:
1
$land = $_POST['land']

maak een sql query om alle provincies naar voren te halen:
code:
1
SELECT naam FROM provincie WHERE land = $land

Geef een javascript:onload en zeg dat hij de resultaten van de query in het parent-dropdownmenu moeten worden weergegeven.

Dit laatste krijg ik dus niet voor elkaar.
Kan iemand mij hiermee helpen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat lukt je van dat laatste precies niet? Wat heb je al geprobeerd? Heb je wat code?

Verder heeft dit niets met PHP meer te maken, aangezien je dat deel al werkend hebt. Javascript hoort in Webdesign & Graphics, en daar zal ik je topic dus ook even neerzetten. :)

PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Ik weet niet hoe snel je server, en hoe groot die provincie-tabel is, maar ik zou gewoon alle meuk ophalen met php/mysql, van ieder land een array en daar de provincies in zetten in JS, en dan onchange van de eerste dropdown-list de tweede dropdownlist vullen met de betreffende array. Hoef je niet te kloten met een domme iframe.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 16-06-2005 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:19:
Wat lukt je van dat laatste precies niet? Wat heb je al geprobeerd? Heb je wat code?

Verder heeft dit niets met PHP meer te maken, aangezien je dat deel al werkend hebt. Javascript hoort in Webdesign & Graphics, en daar zal ik je topic dus ook even neerzetten. :)

PW>>WG
waar het eigenlijk dus om gaat is dat ik een javascript array in een iframe verstuur naar een dropdownmenu op de hoofdpagina (waar die iframe instaat, de parent dus als het ware)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Zorg dat op het moment dat het land gekozen wordt dat je dat doorgeeft aan een hidden iframe, daar kun je dan de provincies in laden die je met js weer toevoegt aan de pulldown :)

Of je vraagt met xmlhttp de juiste provincies op en vult daarmee de pulldown.

Om een ander frame aan te spreken: top.frames['framenaam'] of parent
Om opties toe toe voegen: createElement, appendChild
En [search=xmlhttp]

Met deze hints moet je een stuk verder kunnen komen.