Bij deze een CSS vraag.
Ik heb een table-cel van 80 bij 55 pixels.
Ik heb hierbinnen tekst staan.
Deze tekst moet aan de bottom uitgelijnd worden.
Deze table-cell moet een button voorstellen.
Daarom geef ik een css class mee: <a href="index.htm" class="link_menu">
De class link_menu ziet er in CSS als volgt uit:
Om de table cell op een button te doen lijken heb ik de class "display: block" meegegeven.
Dit werkt mooi, maar nu alignt ie de tekst aan de top. Ik wil de tekst aan de bottom hebben.
Ik heb alle instellingen in CSS al geprobeerd om de tekst aan de bottom te krijgen:
- align bottom e.d. werkt niet, waarschijnlijk omdat ie het hele block alignt en niet de tekst die er in zit.
- als je padding/margin bottom op 40px zet verschuift ie niet de tekst maar het hele block naar beneden.
--->> Op de een of andere manier moet de tekst binnen het block op de bottom verschijnen, maar het lijkt muurvast te zitten.
Ik heb een table-cel van 80 bij 55 pixels.
Ik heb hierbinnen tekst staan.
Deze tekst moet aan de bottom uitgelijnd worden.
Deze table-cell moet een button voorstellen.
Daarom geef ik een css class mee: <a href="index.htm" class="link_menu">
De class link_menu ziet er in CSS als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| a.link_menu, a.link_menu:link, a.link_menu:visited {
font-size: 11px;
color: #333333;
font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;
text-decoration: none;
height: 55px;
width: 80px;
display: block;
}
a.link_menu:hover {
font-size: 11px;
color: #333333;
text-decoration: none;
font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;
font-weight: 100;
height: 55px;
width: 80px;
background-color: #DDDDC6;
display: block;
} |
Om de table cell op een button te doen lijken heb ik de class "display: block" meegegeven.
Dit werkt mooi, maar nu alignt ie de tekst aan de top. Ik wil de tekst aan de bottom hebben.
Ik heb alle instellingen in CSS al geprobeerd om de tekst aan de bottom te krijgen:
- align bottom e.d. werkt niet, waarschijnlijk omdat ie het hele block alignt en niet de tekst die er in zit.
- als je padding/margin bottom op 40px zet verschuift ie niet de tekst maar het hele block naar beneden.
--->> Op de een of andere manier moet de tekst binnen het block op de bottom verschijnen, maar het lijkt muurvast te zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door getfirefoxnow op 16-06-2005 21:18 ]