WPC54G tijdelijk geen draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Mijn draadloze netwerk werkt op zich goed, zeker getuige het feit dat mijn huisgenoten totaal geen problemen hebben. Ik heb zelf een WPC54G draadloze kaart en het probleem dat ik echter heb is als volgt:

Als mijn computer uit de rust stand komt wordt in eerste instantie het netwerk gevonden. Vervolgens wordt de verbinding gelijk weer inactief, omdat de kaart een tijdje lang geen enkel netwerk meer ziet. Dit terwijl er normaal gesproken drie draadloze verbindingen zijn! Na een tijdje wordt deze wel weer gevonden en wordt er automatisch mee verbonden, maar in de meeste gevallen wordt de verbanding dan nog een enkele keer gedeactiveerd, en pas na een tiental seconden het netwerk weer gevonden te hebben vormt er een permanente verbinding.

Het chaotische begin, na de rust stand, is uiteraard irritant. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
herkent hier echt niemand iets van?

helaas heb ik het namelijk nog steeds,.. en het is heel irritant om elke keer als ik begin met internetten nadat ik mijn pc uit standby haal 10-20 seconden te moeten wachten voor ik kan beginnen

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:04
het enige wat ik weet is dat sommige hardware niet goed met de slaapstand van windows overweg kan. Dus zorg dat windows up to date is, en dat je de nieuwste drivers installeerd van je netwerkkaart. Misschien is er wel een nieuwe bios van de netwerkkaart ofzo. Maar meer kan je er denk ik niet aan doen.

En misschien kan je contact opnemen met de fabrikant van de netwerkkaart. Als het probleem bekend is dan weten zij het wel, is het niet bekend kan je waarschijnlijk aanspraak maken op garantie.(of probeer hem in andere pc/laptop), misschien ligt het aan windows. Daar kom je alleen op die manier achter.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.