Hallo. Sinds zaterdag was mijn pc kapot. Het bleek het moederbord te zijn. Ik had er nog garantie op, en ik kreeg een nieuwe. Maar nu ben ik het weer in elkaar aan het zetten, maar nu start de pc in het begin gewoon op, maar na 3 à 4 seconden gaat hij weer uit. Nu heb ik dat speaker-stekkertje erin gedaan, en ik krijg in het begin 1 kort piepje, en daarna 2 korte piepjes na elkaar. En na die 2 piepjes gaat hij direct uit. Weet iemand wat dit zou kunnen veroorzaken, en hoe ik het weer kan verhelpen? Mijn moederbord: Asus p4p800-x..
CPU-fan draait? Videokaart zit er diep genoeg in? (ff eruit halen en erin stoppen?)
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Ja, de cpu fan draait, en de videokaart zit er ook gewoon goed in. Ik heb wel gewoon beeld, dus dan moet dat wel goed zijn, lijkt me.
Verwijderd
Probeer de reset knop eens te gebruiken ipv de power knop. Dus gewoon de RST_SW (of hoe die ook heet) aansluiten op de PWR_SW.
Dan kan je even checken of het aan het kabeltje ligt, misschien dat de powerknop een soort van een constante 'lading' geeft, waardoor het systeem zich uitschakelt na 4 seconden.
Dan kan je even checken of het aan het kabeltje ligt, misschien dat de powerknop een soort van een constante 'lading' geeft, waardoor het systeem zich uitschakelt na 4 seconden.
Hmm. zie dat je mobo een AMI bios heeft.. hier kan ik de code niet vinden, maar misschien heb je een ander dimmetje om te testen (en probeer het eens met eentje als je er meer hebt? en als dat niet werkt je ene dimm in een ander slot?)
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Ik heb het geprobeerd.. 2 dimmetjes, appart, in 2 verschillende slots.. maar ik blijf hetzelfde houden. De eerste keer start hij op, gaat direct uit. De twee keer, 1 piepje, en dan na een 2 seconden, 2 korte piepjes.. en dan gaat ie uit.
CPU-fan aangesloten op de daarvoor bestemmde cpu connector??...RPM van de Fan juist?
Bij een lage rpm slaat tie uit en ook als je geen van aan de cpu-connector aansluit.
Als je in de bios kan komen voltage cpu checken....
Bij een lage rpm slaat tie uit en ook als je geen van aan de cpu-connector aansluit.
Als je in de bios kan komen voltage cpu checken....
Tubes....It's what make music music!
De cpu-fan draait ja, maar ik kan niet in de bios komen, althans.. hij gaat tijdens de POST uit, maar soms gaat de pc ook al meteen nadat ik hem aanzet uit, dus dan hoor ik ook die piepjes niet. Ik heb ook even een foto van dat scherm gemaakt, maar ik zie er niets vreemds op staan. (Geen foutmeldingen)
Maar zou ik de RPM van de fan nog kunnen veranderen ofzo?
nog iets kunnen vinden?
Pagina: 1