Toon posts:

FTP server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben een complete newbe op het gebied van linux. Maar ik wil het graag leren en ik ben van plan een FTP server op te zetten!
Nou is mijn vraag wat ik hier het best voor kan gebruiken en waar ik dat zou kunnen downloaden!
Het systeem moet als volgt werken

internet-->linux ftpserver-->Windows ME gewone compu :9~
Er moeten dus twee dingen gebeuren, ik moet linux installeren en ik moet linux zover krijgen dat het iets te maken wil hebben met Windows ME :) want daar wil ik natuurlijk gewoon op kunnen internetten!
Alvast bedankt voor de tips!

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
zie www.e-smith.nl
ideale alles in een oplossing eigenlijk bedoelt voor mkb maar werkt hier perfect thuis...als ftp server en webserver te gebruiken en werkt tevens als dhcp en gateway

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je hebt 2 dingen nodig een linux distributie!
Zoals; slackware, suse, redhat, debian, corel, storm, linux from scratch of een andere variant.

Als ftp-server kan ik proftpd aanraden.
Neerladen van www.proftpd.net (goede faq ook)

Voor je verbinding naar WinMe kan je de std. ip_masq en ipchains die elke distro wel moet hebben!

Zeer belangrijk ... lees veel en durf de fout in te gaan! Daar leer je uiteindelijk meer van dan alleen vragen !!!!!

Suc6 verder

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

[slightly-off-topic]
Je zou ook nog op www.linuxdoc.org kunnen kijken voor documentatie.

Verwijderd

Topicstarter
jaja, ik ga zelf ook wel een beetje aanklooien. Maar ik was een beetje verbaast over al die slackware, suse, redhat, debian, corel, storm varianten van linux! Ik vroeg me dus af welke voor mij handig zou zijn