Zoals ik het zie, zijn er qua 20" monitoren alleen de volgende in 'min of meer' dezelfde prijsklasse.
*
dell 2001FP
*
dell 2005FP
*
Fujitsu Siemens:SCENICVIEW P20-2
(in dezelfde lijn als de P19-2 (
klik) waar toch al heel wat over geschreven is in het centrale 19" topic, in zwart en wit beschikbaar)
*
Viewsonic VP201b/s
(in dezelfde lijn als de VP191b/s waar ook al veel over te vinden is in het 19" topic)
De reacties op de fujitsu en de viewsonic in de 19" versie zijn overwegend positief tot zeer positief. Maar ik weet dus niet hoe de 20" versies zich verhouden tot de 19" versies. Met betrekking tot responstijden en de kwaliteit van het paneel. Dat zou ik namelijk ook wel eens willen weten. Toch wel redelijk wat extra pixels aan te sturen en welke invloed heeft dat op de reactietijden. Ik zou persoonlijk de 2001FP afraden vanwege het nogal verouderde paneel (toch zeker een tweetal jaar oud, en vermoed dat die binnekort een upgrade zal ondergaan, lijkt me sterk van niet). De 2005FP zou ik eigenlijk ook afraden (zie hieronder, waar gebruik je tegenwoordig breedbeeld voor, behalve eventueel voor films). Bij 4:3 heb je dan ook nog eens wat extra oppervlakte. Blijven dus over de fujitsu en viewsonic. Maar ik denk dat er maar één fabrikant is dat 20" panelen (1600*1200) produceert en dat is denk ik LG/philips. Dus als die hetzelfde paneel bevatten als de dell2001FP, zou ik toch nog effe wachten. Het lijkt met trouwens sterk dat die 20" panelen ook een overdrive paneel zijn zoals de 19" van hetzelfde merk. (kan iemand dit bevestigen, is het er al en indien niet , wanneer zou het er moeten aankomen?)
Hier een paar van mn replies in het 2005FP topic, met een paar bedenkingen over het 16:9 formaat versus 4:3. Zeker met betrekking tot games
klik
klik
klik
klik
Voor de opmerking ivm games, zie ook hier: klik, scroll naar beneden voor prentjes van far cry op breedbeeld
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 15-07-2005 12:20
]