Ik herinner me nog 'zelflopende' scanner van Logitech (welke je uit houder haalt en over bureau laat bewegen. Dat is al poosje geleden. Deze scanner heeft ook fax functie en is A4 breed.
Er zijn wel compacte scanners te koop. Creditcard scanners bijvoorbeeld. Maar een heuse handscanner? Vanwege de bekende scanfouten vroeger (ik herinner me nog heel goed de handscanner vroeger, ermee gebruikt om logo's te scannen) zijn ze niet populair meer. Zeker niet als er tegenwoordig nauwkeurig gescand moet worden. Alles wordt tegenwoordig gemotoriseerd voor beste zekerheid. Niet vanuit je vaag bewegende hand. Je vliegt zo alle kanten op, of je krijgt kromme foto's van
De enige grote scanner waar je zomaar op elke oppervlakte kan neerleggen tegenwoordig is HP 4670. Deze scanner is doorkijk scanner, en is in feite omgekeerde scanner. Het kan boven of onder neergelegd worden, het maakt niks uit. Op dit moment de enige alternatief voor de handscanner dus.
(ik heb nog in mijn rommelhoek de handscanner liggen als ik goed heb

)
Als je kleuren ermee moet meten zijn er speciale meters voor. Ze geven je dan nauwkeurige informatie. Ook soms wel bekend als calibratie scanner.
Voor natte bende is scanner niet goed. Dan kan je maar beter goed fotograferen met digicam, met calibratie velletje ernaast voor goedzetten van kleuren.
[
Voor 14% gewijzigd door
MrDummy op 21-06-2005 16:34
]