Toon posts:

handscanner voor XP, bestaat dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
voor het scannen van mengtafel instellingen is een handscanner ideal, echter ik zie ze nooit meer en die oude worden allemaal niet meer ondersteund. (hele bérgen hardware zijn onbruikbaar om die reden, goedzo commercie!). Ik bedoel dus geen pen maar liefts een wat breder type.
Weet iemand van het bestaan van deze scanners (of drivers? mischien is er een standaard driver?)

zeer bedankt!
o rama

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Hoe ziet zo'n handscanner er precies uit? Geef eens wat meer info, ik heb geen idee wat je nou zoekt. En het moet dus onder XP kunnen werken? En wat jij vindt tot nu toe werkt niet meer onder XP?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-02 14:22

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

je bedoelt zo'n streepjescode-ding aan een draadje?

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Zoiets als een HP LaserJet Companion (zw/w)?

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 17-06-2005 07:16 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik vermoed dat de TS een "handzaam formaat flatbed scanner" bedoeld om over zijn mengtafel heen te strijken. De eerste goedkope scanners voor thuisgebruik waren ongeveer zo breed als een halve A4. Door die handmatig twee keer over een A4'tje te halen kon je zo een pagina scannen. Zoiets?

Is het niet gemakkelijker om een digitale foto te maken van die instellingen?

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 10:55

sHELL

VR "connoisseur"

Afbeeldingslocatie: http://www.mercadolibre.com.ec/org-img/original/MEC/082004/1551599_5020.jpg

Dit soort "ondingen" :X

Dat is lang geleden.... Vroeger werd je dood gegooid met die dingen.Tegenwoordig heb je met driver ondersteuning meer kans in Linux.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• ProCal
  • Laatst online: 31-08-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.atarimagazines.com/startv4n5/handscanner.jpg

Ws. bedoelt TS dit. "Vroeger" kwam je die dingen redelijk vaak tegen, tegenwoordig zie ik ze nergens meer... Genius en Logitech hadden die dingen iig.

Edit: Lol... Nagenoeg dezelfde post :D

[ Voor 12% gewijzigd door ProCal op 17-06-2005 07:28 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24
Ik heb er nog een met een ISA kaart.. in een 'dos' box kan ik de meegeleverde applicatie prima draaien onder windows2k maar misschien is dat HP verticale scan ding voor jou een optie ?

Verwijderd

Dan bedoel je dit dus :)
Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/_images/products/300/08638.JPG
Kijk eens bij Trust voor de specs.

• ProCal
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 07:34:
Dan bedoel je dit dus :)
[afbeelding]
Kijk eens bij Trust voor de specs.
Alle software is in meer talen en geschikt voor Windows 3.1x en 95
Doet ie het ook onder Win XP dan?....

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
ProCal schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 07:40:
[...]

Doet ie het ook onder Win XP dan?....
Als je even had doorgeklikt had je kunnen zien op de site dat er alleen drivers zijn voor win95 .. rest is allemaal niet beschikbaar.. Nee dus.. werkt niet.

Verwijderd

ik wil me er niet mee bemoeien, maar heb je wel eens ged8 aan een hoge resolutie digitale camera...

neem gewoon een foto van je paneeltje?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 15:05
Dual-boot oplossing met win95, is dat geen simpele en goedkope oplossing. Scannen in win95, en al de rest doen in XP...
Als je duurder wilt gaan (of een studentenaanbieding van microsoft hebt) kan je dat progje, virtual PC ofzo, gebruiken om onder winXP een venster met win95 te openen, waarin je dan kan scannen...

Das toch beter dan zelf drivers gaan schrijven

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• DukeBox
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 07:58:
ik wil me er niet mee bemoeien, maar heb je wel eens ged8 aan een hoge resolutie digitale camera...

neem gewoon een foto van je paneeltje?
Nee joh, dat is veeeeeeeeeeel te simpel. :)

Verwijderd

Topicstarter
heej daar en bedankt voor reakties.
ja ik bedoel inderdaad één van de 'ondingen' zoals afgebeeld

dat 't werkt in een dosbox klinkt goed! (dit hoopte ik al maar ben vergeten te vragen).
al zou t fijn zijn om binnen windows een "idiot proof' werkend iets te hebben.

dual boot is ook geen oplossing
de computer ernaast doet t licht (met sunlite) en dat moet ie tegelijkertijd ook blíjven doen...

En een foto?
ja vaak geprobeerd. moet er een stuk of 4 nemen voor de hele tafeltje.
en als je t kanaalnummer gemist hebt (in de foto) dan zoek je je horendol!

Ik zal alle tips en links nog 's even afgaan,
thanks tot zover

Verwijderd

Er is nog een Logitech scanner met de breedte van een A4 en die kun je loshalen van de ondergrond en met de hand over het papier halen, er zaten 5 flopyy's software bij. Hij werkte in ieder geval onder WinME want daar heb ik hem ook gebruikt. :)

Verwijderd

Topicstarter
thanks moria,

i'lll check that out

voor de rest is t dus helaas pindakaas ben ik bang...

• ProCal
Gitano schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 07:47:
[...]

Als je even had doorgeklikt had je kunnen zien op de site dat er alleen drivers zijn voor win95 .. rest is allemaal niet beschikbaar.. Nee dus.. werkt niet.
Beetje late reactie maar: Beetje negatieve reactie van jou op mij. Beetje jammer ook.
Als je even had gekeken, had je kunnen zien in mijn reply dat ik dit heb gequote van de Trust site:
Alle software is in meer talen en geschikt voor Windows 3.1x en 95
Wat jij zegt klopt dus ook niet. Het is voor 3.1x EN 95. Daarbij was het een retorische vraag...

Verwijderd

Topicstarter
ach ja dat is helaas vaak de tweakers.net houding heh, kost vaak meer energie dan dat je er wat aan hebt ...

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik herinner me nog 'zelflopende' scanner van Logitech (welke je uit houder haalt en over bureau laat bewegen. Dat is al poosje geleden. Deze scanner heeft ook fax functie en is A4 breed.

Er zijn wel compacte scanners te koop. Creditcard scanners bijvoorbeeld. Maar een heuse handscanner? Vanwege de bekende scanfouten vroeger (ik herinner me nog heel goed de handscanner vroeger, ermee gebruikt om logo's te scannen) zijn ze niet populair meer. Zeker niet als er tegenwoordig nauwkeurig gescand moet worden. Alles wordt tegenwoordig gemotoriseerd voor beste zekerheid. Niet vanuit je vaag bewegende hand. Je vliegt zo alle kanten op, of je krijgt kromme foto's van :)

De enige grote scanner waar je zomaar op elke oppervlakte kan neerleggen tegenwoordig is HP 4670. Deze scanner is doorkijk scanner, en is in feite omgekeerde scanner. Het kan boven of onder neergelegd worden, het maakt niks uit. Op dit moment de enige alternatief voor de handscanner dus.

(ik heb nog in mijn rommelhoek de handscanner liggen als ik goed heb :P )

Als je kleuren ermee moet meten zijn er speciale meters voor. Ze geven je dan nauwkeurige informatie. Ook soms wel bekend als calibratie scanner.

Voor natte bende is scanner niet goed. Dan kan je maar beter goed fotograferen met digicam, met calibratie velletje ernaast voor goedzetten van kleuren.

[ Voor 14% gewijzigd door MrDummy op 21-06-2005 16:34 ]

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 11:16
MrDummy schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:30:
Ik herinner me nog 'zelflopende' scanner van Logitech (welke je uit houder haalt en over bureau laat bewegen. Dat is al poosje geleden. Deze scanner heeft ook fax functie en is A4 breed.
Heb vorig maand zo'n logitech weggegooid :'( . Ga verhuizen dus een mooie reden om even flink de boel uit te mesten.... >:)
Pagina: 1