Toon posts:

[Onbekend] Systeem startte vanmorgen niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik had vanmorgen een heel vaag probleempje! M'n systeem startte gewoon totaal niet op! Niets ging draaien, alles bleef uit...
Na ff wat nadenken, ging ik eens naar de voeding kijken. Daar hoorde ik een hele vreemde piep! De piep/zoem was ook best hoog, dus alleen als je aandachtig luisterde, hoorde je het (ik was nogal slaperig, dus ik wist niet zeker waar het probleem lag).
Het leek erop dat de voeding het begeven had, maar toen ik uit school met een nieuwe voeding aan kwam wandelen, bleek dat het helemaal niet aan de oude voeding lag; Ik had namelijk nu precies hetzelfde probleem!! Nuja, de voeding was toch well aan vervanging toe, maar dat even terzijde.
Na nog eens aandachtig m'n systeem nagekeken te hebben, kwam ik tot de conclusie dat het geluid bij de CPU/ATX plug kwam. Na eens wat friemelen, probeerde ik m'n PC weer aan te zetten. Maar nee hoor, geen verbetering. Na nog eens een kwartier friemelen, ging ie dan plots aan?!!
Heel fijn natuurlijk, systeem werkte ook weer meteen als een zonnetje (stuk sneller dan m'n oude voeding ;) ). Maarja, m'n vraag is nu; Wat was er nu eigenlijk aan de hand? Hoe komt het dat het systeem eerst weigert te starten, terwijl ie daarna wel start?

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02 09:34
Mja kan natuurlijk een pinnetje geen contact hebben gemaakt maar dat lijkt me nogal onlogisch vanwege de piep die je hoorde. Het signaal van je moederbord naar de PSU zal ook nog goed zijn geweest anders was hij de vorige dag ook niet aangegaan. Ik denk niet dat je er achter zult ( kunt ) komen wat het precies was, het blijft gissen.

Verwijderd

Topicstarter
En, heeft iemand al een idee wat het kan zijn?
Tot nu toch nog steeds geen niet startende PC gehad... :)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12
Ik denk dat je gefriemel de pc zo opgewonden heeft dat hij spontaan aan ging!

Sorry, lullig. Ik zal even in mijn glazen bol kijken voor je antwoord.

edit:
btw: wat probeer je duidelijk te maken met [Onbekend] in je titel?

[ Voor 19% gewijzigd door MuddyMagical op 17-06-2005 16:04 ]

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 09:03
Het lijkt me overigens stug dat je systeem met een andere voeding sneller loopt...

[ Voor 4% gewijzigd door doeternietoe op 17-06-2005 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
doeternietoe schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:08:
Het lijkt me overigens stug dat je systeem met een andere voeding sneller loopt...
Mja, kweet ook niet waarom, maar het is zo. :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 00:18:
[...]

geef je setup eens door want het lijkt mij ook behoorlijk stug. Waarschijnlijk zal dat één van de oorzaken zijn dat één en ander niet helemaal stabiel is...

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 00:18:
[...]

Dat kan ook gevoelsmatig zijn, ik heb altijd het gevoel dat de auto iets sneller loopt met een volle tank dan met een halfvolle tank. Terwijl er in feite geen verschil is, ja de auto is misschien iets zwaarder :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En dan nog - hoe moeten wij iets ruiken over oorzaken e.d. als je werkelijk totaal geen informatie over je systeemspecs, configuratie en (BIOS)instellingen geeft :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.