Toon posts:

pc start niet op / mobo geeft geen piepjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar maanden de pc uit elkaar te hebben gehad voor een case mod. Zou ik vandaag alles weer eens aansluiten.

Moederbord aangesloten en geheugen erin. Proc erin en de grafische kaart.
Op de processor van de grafische kaart heb ik koelpasta gedaan (niet te veel) en de koelers er weer op gezet.
specs:

Asus a7v600
AMD athlon xp 1600+
Gf 4 TI4200 128 mb.
Maxtor harde schijf.

Voor de rest nog nix aangesloten behalve beeldscherm en toetsen bord.

Wanneer ik de pc inschakel gaat de koeler van de grafische kaart draaien, en ook de HDD spint op.

er komt echter helemaal geen beel/ en ook helemaal geen piepjes.

Wat kan hier in hemelsnaam aan de hand zijn?
wat ik heb gedaan is de batterij er een paar minuten uit gehaald en er weer in. Daarna heb ik tijdelijk een andere graka in gezet. Nog steeds geen resultaat.

Het groene lichtje op het moederbord brand wel. Wat o Wat kan hier aan de hand zijn??

bvd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 17:34 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Maakt het mobo aan de achterkant misschien sluiting??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het moederbord op de oude backplate vast gezet. Voor zover ik weet/ kan bedenken maakt het moederbord geen kortsluiting. (krijg je dan ook geen rook e.d.?)

Verwijderd

Topicstarter
kom er toruwens net achter dat het mobo ook geen piepjes KAN geven, er zit geen speakertje aan
ff uit ouwe kast slopen, misschien dat dat soelaas brengt.
Misschien kan ik dan uitvogelen wat het probleem is

• ShellGhost
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:35:
Ik heb het moederbord op de oude backplate vast gezet. Voor zover ik weet/ kan bedenken maakt het moederbord geen kortsluiting. (krijg je dan ook geen rook e.d.?)
Nee, je hoeft geen rook te zien wanneer je mobo sluiting maakt aan de achterkant...
Eigen ervaring... :+

Maar een speakertje eraan hangen helpt wel..
In het boekje wat bij je mobo zit/zat staan meestal wel de beep codes in..

Verwijderd

Topicstarter
heb de speaker er aan gezet maar krijg niks te horen. (weet niet dus ook alweer niet zeker of het speakertje dan nog wel werkt). Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

• ShellGhost
Heb je het jumpertje voor het resetten van je bios wel overgezet tijdelijk???
Het wil nog wel eens zijn dat je bios nog de gegevens vast tenzij je die jumper even open zet...

Heb je de mogelijkheid om er ander geheugen in te zetten of een andere cpu??

Verwijderd

Hmm bij je specs mis ik je geheugen...
En tja zonder geheugen gaat je pctje idd niet aan :P

maar goed ff serieus...

Probeer alles is buiten je systeem kast aan te sluiten...

vuilniszak onder je mobo... de rest leg je allemaal netjes op de grond... voeding los halen als de kabeltjes wat te kort zijn...

Op deze manier heb ik wel is vaker "dode" systeemen weer aan de praat gekregen.

Dan maakte de kast toch ergens kortsluiting.

probeer het is zou ik zeggen, dan kan je de kast misschien uitsluiten en licht het probleem in je hardware.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okej, modden is leuk maar dit vind ik niet fijn :P

De speaker heb ik dus in de haast gemold, maaar ook weer kunnen maken :P

hoor nu (heel zachtjes) waneer ik hem aan zet pieeep pieeep pieeep, continu
staat niet in het boekje, zal es op asus site zoeken.

@ Shellghost dank voor je hulp, en nee heb de jumper niet omgezet. Zal ik strx ff doen, heb hem wel net in het boekje gevonden.

kom ik zonder geheugen wel in het bios?? en krijg ik met eventueel kapot geheugen helemaal geen beeld?

aha vraag werd hierboven net beantwoord,
specs geheugen: 2x Corsair 256 mb DDR400

en het zit vandaag echt niet mee, het internet is er opeens mee opgehouden. Moet nu op de trap voor het raam zitten om tijdelijk draadloos van de buren te gebruiken |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
okej, heb je raad van
i-kk-e opgevolgd, de hele zooi uit de kast: geen resultaat. Toen bedacht ik me dat probs met het geheugen inderdaad een optie kan zijn. dsu ff een stripje eruit gehaald en jahoor beeld :)

tot zover goed nieuws dus. Nu moet ik bekijken wat er loos is met het geheugen en wat ik er aan kan doen. suggesties zijn welkom, weet namelijk niet echt wat ik er aan moet doen. Kan het zijn dat het komt omdat ie een maand of vier niet is gebruikt?
dank voor de hulp so far.

edit: hmm gekkeboel, maar na de reepjes te hebben gewisseld is alles weer helemaal de oude :)

hij lijkt de 3 maanden voor de rest goed te hebben overleefd hehe
dank voor de hulp

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 21:28 ]

Pagina: 1