The quest for the holy headphones!

Pagina: 1
Acties:

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Topicstarter
Wel, het zit dus zo, een aantal maanden geleden was ik dringend aan nieuwe oortjes toe, dus ik liep gewoon naar de dichtsbijzijnde audioboer en kwam er met volgende Philips naar buiten:

Afbeeldingslocatie: http://proton.lg.ua/pict/head/philips/sbc_hs300_min.jpg
Goede klank, leuke prijs, alleen ging het systeem te snel kapot. Maar (en daar gaat het vooral om) dat systeem van een clip rond de oorschelp... HEERLIJK!

Ik dus op zoek naar een andere oplossing, die iets steviger was als de Philips. En kwam bij TDK terecht:
Afbeeldingslocatie: http://www.inkandpixel.com/store/images/CP100AX.jpg
Deze zitten dus heeeerlijk! Passen perfect rond m'n oorschelp. Maar grote nadelen: volume control in de kabel en ze klinken veel minder als de Philips. En overlaatst heb ik het voor elkaar gekregen van de speakers in te deuken, nu zijn ze dus ook naar de eeuwige jachtvelden.

Gelukkig heb ik voorlopig Sennheisers die wel voldoen, maar mijn vraag is nu, zijn er nog betere (kwalitatief en qua geluid) headphones met zo een clip rond de oren en dus met een plug die deels in je oren gaat, niet zoiets dus.

Little help :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

ThunderNet

Flits!

Wat zijn goede oordopjes Deel 4

:) heb je wel gezocht?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
Daar ben ik dus verder niets mee, ga geen heel topic doorzoeken op een specifiek clipmodel. Of het goede zijn, zie ik later wel, ik zoek gewoon die speciale modellen ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wanneer je hier verder geholpen wilt worden moet je wel eerst zelf reseach gedaan hebben, anders heb je grote kans dat je topic op slot gaat....

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
ShellGhost schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:20:
Wanneer je hier verder geholpen wilt worden moet je wel eerst zelf reseach gedaan hebben, anders heb je grote kans dat je topic op slot gaat....
Ervaring met verschillende producten is niet genoeg? Ben al verschillende winkels afgegaan, maar buiten het Philips model en zelden het TDK model nog weinig clips zien hangen. Ben wel bekend met hoe het hier in z'n werk gaat hoor, zit hier ook al een paar jaartjes.

• ShellGhost
TomSwinnen schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:25:
[...]

Ervaring met verschillende producten is niet genoeg? Ben al verschillende winkels afgegaan, maar buiten het Philips model en zelden het TDK model nog weinig clips zien hangen. Ben wel bekend met hoe het hier in z'n werk gaat hoor, zit hier ook al een paar jaartjes.
Daar ben ik dus verder niets mee, ga geen heel topic doorzoeken op een specifiek clipmodel. Of het goede zijn, zie ik later wel, ik zoek gewoon die speciale modellen ;)
Misschien mis je nu wel de juiste omdat je niet het hele topic door struind... :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
ShellGhost schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:32:
Misschien mis je nu wel de juiste omdat je niet het hele topic door struind... :)
41 pagina's in de hoop dat er één foto of link tussenstaat van een clipmodel? :P
En dat dan terwijl ik hier gewoon vriendelijk kan vragen of er al mensen zijn die zo modellen kennen en er ervaring mee hebben. Niet veel werk voor hun, véél werk gespaard voor mij.

• ShellGhost
Als ik zulke speakertjes zou hebben zou ik je het vertellen, maar ik houdt het gewoon bij een normale koptelefoon... :)

En je weet maar nooit of ze in het topic staan... :P

suc6 met het zoeken....

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:58
Is deze niet wat voor jou?

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/180x180/MDREX81LPB.jpg

De sony MDR-EX81LP

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:31

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb die Philips ook, al zo'n 5 jaar zonder problemen. Ook ik heb toendertijd voor deze gekozen juist omdat normale oordopjes niet in mijn oren blijven zitten (lastige oren). Het geluid isidd. niet slecht, beter dan menig andere. Hoe jij t voor elkaar krijgt om ze zo snel naar de eeuwige jachtvelden te helpen is mij een raadsel. Moet eerlijkheidshalve wel bekenen dat de constructie niet echt stevig is. Ik heb daarnaast ook andere, die klem je achter je oor.

Heb je al op de site van Philips gekeken? Ze hebben meerdere van de oortjes met de constructie die jij zoekt :Y)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56
http://www.audiocubes.com/category/Earphones_Clip-ons.html
Al eens op die site gekeken of het goede model er bij staat? (Die link heb ik overigens uit de topicstart van het topic dat voor jou te lang is om door te lezen... :P)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
Ik heb me ondertussen deze besteld. Ik hoor toch goeds over KOSS en ze stonden op eBay.com voor een spotprijs (10$ inclusief verzending), mag nog wat taks bijkomen blijft het nog cheap. Ik post m'n ervaringen wel als ik ze heb :)

Pagina: 1