Toon posts:

[ASP vbScript] Calculaties maken van velden uit database.

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een veldnaam in SQL staan met de naam "getal" en als gegevenstype "numeric". Nu wil ik de waarde getal optellen met bijvoorbeeld 3:

[code]
Dim Getal
Getal = (Recordset1.Fields.Item("zindex").Value)
Response.Write(getal) + 3
[/code]

Dit werkt perfect als ik als gegevenstype "char" gebruik maar niet wanneer ik "numeric" gebruik. Iemand enig idee waarom dat is?!

Dom, moet via CStr

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 16:43 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Oeh, een ASP topic :Y) Die is mine!
Je kunt (ietwat ranziger) ook in plaats van + gewoon de ampersand gebruiken:

code:
1
Response.Write Getal & 3

Tenminste, gezien je conclusie, neem ik aan dat je er een 3 achter wil plakken en niet optellen? De ampersand is het concatenatie teken van VBScript en daarmee cast je je int/long/whatever dus impliciet naar een string. Hoewel CStr gebruiken dus wél netter is zou je daarna de 3 er aan moeten plakken met een & als volgt:
code:
1
Response.Write CStr(Getal) & 3

Met andere woorden: Hoewel VBScript het "snapt" als je string3 = string1 + string2 doet, is het + teken bedoeld om op te tellen, niet om strings aan elkaar te plakken.

Wil je optellen (en daar doelt je topic titel dan weer op), dan dien je de + dus wel te gebruiken en eventueel een CLng om een string naar een long te casten; denk daarbij wel aan error-handling want <null> of "een string" kun je met CLng natuurlijk niet casten en dien je dus te vangen.

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 16-06-2005 17:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ok, gewoon even de documentatie nalezen dus. :) Mede omdat het probleem toch al opgelost is doe ik dit topic maar op slot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.