Toon posts:

[access points] Bridgen, welke mogelijkheden heb ik?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb het volgende probleem,

Mijn huidige netwerk bestaat uit een linksys wireless adsl router type WGRT04, waaraan 1 PC direct gelinked staat, en 2 wireless.
dit allemaal op de beneden verdieping, mijn probleem is dat ik boven niet de gewenste signaalsterkte op kan vangen, verplaatsten van het Wlan accesspoint is geen optie.
ik dacht zelf een tweede accesspoint er tussen te hangen , eentje op een deel van de bovenverdieping waar het signaal net-aan was. en die dan alles door de laten sturen over de bovenverdieping ( zelfde effect als een repeated dus ) , dit allemaal over 11mb/s systeempjes.
nu kwam ik bij mijn lokale computer leverancier en die vertelde mij dat dit niet de beste oplossing zou zijn. "dat kan wel.. maar of dat nou zo lekker gaat werken dat weet ik zo net niet".

wat zijn jullie meningen hier over? wat zijn de nadelen en zou dit uberhaupt werken?
uiteraard sta ik open voor nog andere opties :)

alvast bedankt,
-Jeroen

PS: op google zie ik nou ook niet echt negatieve berichten hierover.. maar toch even het zekere voor het onzekere nemen .

Verwijderd

wat ook misschien een mogelijkheid zou zijn is de Linksys extender zie hun website voor meer info

Verwijderd

Met Linksys heb ik niet zo heel veel ervaring, maar ik pas diezelfde situatie vrij regelmatig toe met Buffalo apparatuur. En dat werkt uitstekend. Linksys is een goed merk dus ga er vanuit dat et ook daarmee goed moet werken.

"dat kan wel.. maar of dat nou zo lekker gaat werken dat weet ik zo net niet"

Lijkt me meer een reactie van iemand die het niet helemaal begrijpt of zelf geen ervaring ermee heeft ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 12:46 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Let er wel op dat die linksys extender alleen werkt met bepaalde types van linksys, het werkt niet met al hun apparatuur helaas

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
Er zijn meerdere mogelijkheden.

1. Zet een tweede AP boven, en verbindt beide AP's dmv 'bridging'. Nadeel: Beide AP's draaien dan in 'bridge' mode (Dus niet in 'AP-mode'), en er kunnen dn dus geen wireless clients meer verbinden!
Je zult je clients dan dus via kabel moeten aansluiten op die teede AP.

2. Je gebruikt WDS, als je linksys dat ondersteund. WDS is een techniek die alle AP's die binnen bereik zijn met elkaar verbind. Er ontstaat dus een vermaast netwerk. Elke AP blijft ook zijn AP-functies behouden, je kunt met je clients dus op beide AP's verbinden als dat nodig is. In feite gebruik je op deze manier de tweede AP als wireless extender.

3. Inderdaad een standaard extender gebruiken, die zijn er in twee soorten: Eentje die het datasignaal opvangt, en zelf weer uitzend. Dit is dus ook een netwerk-onderdeel.
De andere is een passieve/actieve extender, die simpelweg de radiogolven opvangt en versterkt weer uitzend. Doet verder niets met het netwerk, versterkt alleen de radiogolven.

Als je huidige AP WDS ondersteund is dat waarschijnlijk de beste methode; waarschijnlijk ook de goedkoopste :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties, ik heb zojuist eens rond gezocht naar zo'n extender. maar aangezien ik geen ervaring heb met extenders ( of zoals ze vaker vernoemd worden, expanders ) zou ik graag horen wat jullie aanraden in mijn geval. het is een klein netwerkje voor ons gezin, dus houd rekening met low-budget.

uiteraard heb ik zelf rond gekeken eerst, maar het viel mij op dat de gemiddelde expander rond de 90~110€ zit. voor ditzelfde geld heb ik een tweede access point.

ik zal morgen eens naar een betere computer leverancier, en daar eens vragen of ze access points hebben die het WDS principe ondersteunen.

in ieder geval bedankt voor de reacties dusver.

-Jeroen

Verwijderd

Je zal denk ik wel een linksys erbij moeten nemen om een bridge te kunnen bouwen. Verschillende merken aan elkaar knopen werkt volgens mij niet altijd.

Verwijderd

Topicstarter
mja maar goed, een bridge opzetten houd dus in dat ik alles wired aan moet sluiten op de AP's.. dan is dus het hele nut van wireless weg.

Verwijderd

Niet direct, ligt a het merk/type. Van die Buffalo AP's die ik gebruik kun je ze instellen als dedicated bridge, of als bridge/accespoint. Bij die laatste kun je dus op allebij de AP's gewoon draadloos aanmelden, en vormen ze ook een bridge.

Lijkt me dat Linksys zoiets ook heeft?

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 13:19

Fido

C:\> park

Heb je je antennes wel de goede kant op staan? Ik zie het nergens in deze thread voorbij komen namelijk.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 05:14
WGRT04 is de E-tech wireless router, deze heeft helaas geen repeater functie.

Je zou Wifishop eens kunnen bellen of ze nog een paar Speedtouch 170 demo's hebben liggen, deze kun je als repeaters gebruiken.
Pagina: 1