[Receiver] Verschillende volumes per apparaat,kan het anders

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een JVC receiver (RX-5032V). Daarop zijn op aangesloten:
- computer, via line out, naar tape in (via een tulp kabel).
- televisie, via line out, naar tv in (via een tulp kabel).
- dvd speler, via digital out, naar digital in.
- harddisk recorder, via optisch out, naar optisch in.

Het grote probleem is nu dat ik geluid via de pc op ongeveer 20 heb, maar wil ik iets van het tv geluid horen dan moet ie over de 30. Je voelt hem vast al aankomen... als ik terug schakel naar pc geluid dan knallen bijna mijn oren uit mijn hoofd.
Is er een oplossing om dit te verminderen? Ik kan niks in de instellingen van de receiver vinden over input instellingen (qua volume) zover ik heb gekeken.
Het PC volume kan niet hoge in Windows, dus die opschroeven heeft niet echt veel nut.

Verwijderd

Het PC volume kan niet hoge in Windows, dus die opschroeven heeft niet echt veel nut.
Hij moet toch juist lager :?

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
Ik neem aan dat de pc als geluidsbron op de receiver is aangesloten en dat je geen andere luidsprekers gebruikt.
Dan moet je dus de volume controle in windows wat lager zetten, zodat je de geluidssterkte alleen met je receiver regelt.

Windows onthoudt je instellingen, probleem opgelost

[ Voor 15% gewijzigd door brutalbasterd op 16-06-2005 16:05 ]

This message was deleted

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Heb je ook al eens geprobeerd de tv op een andere ingang te hangen?
De aux, of cd, of welke je ook nog meer hebt.
Behalve de phono dan, dat is een slecht idee.
Mijn receiver kan voor iedere ingang het input volume regelen, ik weet niet in hoe verre dat een standaard optie is, maar misschien heb jij dat ook?

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

One-touch heette dat bij mijn oude JVC, en dat was een ouder type (RX-5000r)

• iAR
  • Niet online
Oh ja lager 8)7
- de tv (JVC) op een andere ingang wordt hem niet. dan blijft het volume dus gelijk. kan in de tv ook geen instelling vinden waarmee je output volume mee omhoog kan zetten
- geluid op pc lager zou kunnen, maar dan moet ik nog altijd als ik via dvd speler of harddisk/dvd recorder kijk het volume zachter zetten.

Het is dus voornamelijk het tv geluid wat de bepalende factor is!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
kort gezegd wil je dus het Line out volume van je TV verhogen dat naar de reciver gaat.

Zolang je de magische "one touch" button niet hebt zal dat erg lastig zijn.
wat wel werkt is een voorversterker er tussen hangen maarja dat gaat geld kosten en is omslachtig.

This message was deleted

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Misschien een klein mengpaneeltje? Kun je zelfs de tv en de computer tegelijk horen als je wil.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Hett is redelijk nutteloze informatie, maar ik heb zelf de RX6042 van JVC welke een eigen TVsound aansluiting heeft. Hiervoor had ik echter een Aiwa receiver, en daar moest ik een voorversterker gebruiken om een normaal volume vanuit TV op mn set te krijgen.
Nu weet ik niet in hoeverre je 5032 beperkt is, maar de 60 serie van JVC zijn AV - receivers, de 50 series niet als ik het goed zie op de JVC site. De 60XX en hoger ondersteunen TV standaard.

• iAR
  • Niet online
Helaas geen one touch op mijn versterker...
Begint er beetje vervelend uit te zien nu... :(
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:55:
Hett is redelijk nutteloze informatie, maar ik heb zelf de RX6042 van JVC welke een eigen TVsound aansluiting heeft. Hiervoor had ik echter een Aiwa receiver, en daar moest ik een voorversterker gebruiken om een normaal volume vanuit TV op mn set te krijgen.
Nu weet ik niet in hoeverre je 5032 beperkt is, maar de 60 serie van JVC zijn AV - receivers, de 50 series niet als ik het goed zie op de JVC site. De 60XX en hoger ondersteunen TV standaard.
Ik heb wel gewoon een 'echte' TV Sound IN achter... samen met een Video IN (waar dat goed voor is, i have no clue)... ik heb het geluid dus niet in een of ander gat gepluged!

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 17-06-2005 12:46 ]

Verwijderd

op de rx5032 zin geen input regeling dus je zal der een beetje aan moeten wennen of andere meer dratiche maarregelen moeten nemen zoals mengpaneel.

Verwijderd

@ozner
Goed.
Blijft dus de Aiwa oplossing over: preamp ervoor.... of mengpaneel.
Pagina: 1