Toon posts:

ADSL internetbellen +providersproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Planet vanaf 04-2001 en KPN lijn voor ADSL .Ik wil overstappen naar tiscali omdat deze internetbellen hebben en Planet niet .Bij navraag blijk ik tot 04-2006 vast te zitten bij Planet .Planet gebeld en alleen als ik KPN lijn opzeg stopt ook gelijk Planet abbo .Nu is mijn vraag :Tiscali heeft eigen netwerk maar heeft KPN wel nodig .Is dit nu een opzegging of niet ?? Zelfs Tiscali kon mij niet helpen met deze vraag .

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:19
hey Klaasd als ik jou was zou ik nog even wachten om naar tiscali te gaan inv met adsl internet bellen.
ik zelf werk bij planet
planet komt na de zomer zelf met internetbellen(kpn heeft dit ook al het heet internetbellen plus)
dus wees wijs wacht even op planet dan kun je straks lekker via je adsl bellen(want vaste recht telefoon gaat er ook af dus je hebt geen vaste lijn meer nodig in principe van de kpn

Groeten Amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

RonnieGoodvibes schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:42:
hey Klaasd als ik jou was zou ik nog even wachten om naar tiscali te gaan inv met adsl internet bellen.
ik zelf werk bij planet
planet komt na de zomer zelf met internetbellen(kpn heeft dit ook al het heet internetbellen plus)
dus wees wijs wacht even op planet dan kun je straks lekker via je adsl bellen(want vaste recht telefoon gaat er ook af dus je hebt geen vaste lijn meer nodig in principe van de kpn

Groeten Amd
het is alleen jammer dat als je dit neemt dat je dan nog steeds hetzelfde kwijt ben.
mwah 2 euro goedkoper geloof ik.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:36:
Ik heb nu Planet vanaf 04-2001 en KPN lijn voor ADSL .Ik wil overstappen naar tiscali omdat deze internetbellen hebben en Planet niet .Bij navraag blijk ik tot 04-2006 vast te zitten bij Planet .Planet gebeld en alleen als ik KPN lijn opzeg stopt ook gelijk Planet abbo .Nu is mijn vraag :Tiscali heeft eigen netwerk maar heeft KPN wel nodig .Is dit nu een opzegging of niet ?? Zelfs Tiscali kon mij niet helpen met deze vraag .
Voor het bestellen van Tiscali heb je een KPN-telefonie abonnement nodig ((koper)lijnen liggen overal wel).

Als je een overstap bestelt bij Tiscali kan je KPN-telefonie niet opzeggen omdat er al een overstap gepland staat voor jou telefoonlijn. Eén actie kan er maar (gelukkig) tegelijk per lijn gebeuren. Door de overstap wordt wel automatisch bij KPN-DSL jou abonnement/verbinding beindigd (je gaat immers over naar ander DSL netwerk). KPN-DSL zal het ook aan planet melden, misschien is dit een zelfde scenario voor planet.

Of je nu je telefonie abonnement stopzet, wat als concequentie heeft bij KPN-DSL dat ook dat abonnement automatisch stopt en Planet wordt ingeligd of overstapt en bijna hetzelfde gebeurt.

Enigste optie die je hebt is KPN-lijn opzeggen. Daarna (liefs op naam van partner, andere naam dus) nieuwe KPN-telefonie abonnement afsluiten. Belbudet is voldoende. Alleen let op de €45 aansluitkosten en het minimale jaarcontract dan natuurlijk.

Kortom, veel onduidelijkheid en onzekerheid. Gewoon overstappen als je einde contract nadert is ook een optie.

Belbudget is €9.50 per maand, ook als je Tiscali zou hebben en je zegt later je KPN-telefonie op of laat dat nummer overzetten naar Tiscali komt er €9.50 bij je abonnements kosten voor de koperlijn huur omdat er geen gedeeld gebruik is samen met KPN meer.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 16-06-2005 15:48 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! .Ik belde met Planet en die aardige mevrouw kon/mocht niks zeggen over of en wanneer ze internetbellen gingen aanbieden .Ik zei dat ik dit heel jammer vond omdat ik al sinds 2001 bij hun zat en ik nu wilde stoppen wegens dat bellen .Kan ik mij niet opgeven als testpersoon ofzo ? Ik wil eigenlijk helemaal niet weg bij Planet maar dat bellen normaal via KPN is ook zo duur ..moeilijk moeilijk moeilijk. :?

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:19
proef hebben ze nog niet zover ik het weer planet heeft wel ergens proef lopen aleen waar weet ik niet.(best al tijdje draaien ze proef weet ik zover)maar waarom meteen nu overstappen.
ik zou echt als ik jou zijn even wachten wat kpn precies gaat doen ze gaan je een zeeer mooi aanbod geven meer mag ik hier nog niet over kwijt.wacht gewoon even af tot na de zomer je hebt de tijd toch nog wel?

greets Amd ;)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Verwijderd

RonnieGoodvibes schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:02:
proef hebben ze nog niet zover ik het weer planet heeft wel ergens proef lopen aleen waar weet ik niet.(best al tijdje draaien ze proef weet ik zover)maar waarom meteen nu overstappen.
ik zou echt als ik jou zijn even wachten wat kpn precies gaat doen ze gaan je een zeeer mooi aanbod geven meer mag ik hier nog niet over kwijt.wacht gewoon even af tot na de zomer je hebt de tijd toch nog wel?

greets Amd ;)
Internetplusbellen werk al bij zo'n 500 tot 1000 mensen, waaronder een collega van mij.
De laatste oneffenheden worden nu weggepoets, zodat er dadelijk een stabiel produkt geleverd kan worden.

Het aanbod van KPN is nu al een tijdje bekend, dus ben wel benieuwd wat voor een zeeer mooi aanbod planet heeft ?????
Pagina: 1