[Battlefield 2 demo] numeric keys gebruiken voor bewegen

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51
Zoals een aantal van jullie mogelijk al is opgevallen is het niet mogelijk om de toetsen op het numerieke gedeelte van het toetsenbord te mounten als movement keys (of als wat voor keys dan ook ;) ). Via google vond ik een paar forum en usenet threads van mensen die hetzelfde hadden, maar ik heb nog niemand gezien die een pogin deed om het 'probleem' op te lossen. Dat probeer ik bij deze.

De keys en alle anderer opties van battlefield, worden opgeslagen in bestanden met een .con extensie. Er zijn er een aantal die in aanmerking komen:

onder \mods\bf2\Settings\
  • controls.con -- als ik hier kijk zie ik een hele lijst met settings die aangepast kunnen worden, maar het zijn de defaults. Geen van de veranderingen die ik eerder heb doorgevoerd staan hier tussen.
  • profile.con heeft bij mij de volgende inhoud:
    rem ** Custom **
    game.setProfile "Custom"
  • ik kijk verder onder \profiles\custom\controls\
    • common.con -- een geweldige eerste kandidaat, aangezien de melding bij het wijzigen van keys naar het numerieke toetsenbord meteen zegt dat de 'ander' key zich bevind in de 'common controls'. Ik verwijder (of 'rem **' de entry's* waar het numerieke toetsenbord instaat (bv IDKey_Numpad8). Helaas geen resultaat.
    • de overige entry's, land, air en infantry .con, komen niet overeen met de configuratie van battlefield2, die werkt met 'common, land, aircraft, helicopter, boat'.
    • een nadere inspectie van de verschillende bestanden geeft ook dat geen van mijn eigen instellingen hierin verwerkt zijn. Mogelijk is deze directory een kopie geweest van de aanpak van battlefield1942.
  • ik kijk voor de aardigheid eens onder \profiles\default\controls\
    • ook deze keys staan niet ingesteld volgens mijn specificaties.
Op dit punt baal ik er enigszins van dat de windows 'search' alleen de inhoud van .txt ed documenten kan afzoeken naar voorkomende strings (als 'IDKey_Numpad8')
Met wat willekeurig zoeken vond ik niets meer.
Op via een hoop zoeken vond ik uiteindelijk deze post. Ik heb zelf echter geen 001 directory en als ik er een maak gebeurd er niets.. bovendien, mijn settings blijven wel opgeslagen, dus ze moeten ergens zijn (ipv nieuw aangemaakt moeten worden)

Een mogelijkheid is dat de instellingen online worden opgeslagen (je hebt niet voor niets een account, right?)

Ik heb er een packetsniffer op losgelaten; -- de communicatie is echter nogal beperkt. Er wordt een http verbinding opgezet met 207.38.10.110, waar vervolgens wat accountgegevens (wins/loss/etc) vandaan worden geplukt. Geen keys :'(

Uiteindelijk dus mijn vraag -- heeft iemand hier meer ervaring mee en wel iets met keys kunnen doen? Ik heb eig geen idee meer waar te kijken

* de entry's die in een aantal configuratiebestanden voorkomen:
ControlMap.addKeysToAxisMapping c_PICameraX IDFKeyboard IDKey_Numpad6 IDKey_Numpad4
ControlMap.addKeysToAxisMapping c_PICameraY IDFKeyboard IDKey_Numpad8 IDKey_Numpad2

[ Voor 3% gewijzigd door SilentStorm op 16-06-2005 15:34 ]

Localhost is where the heart is

• Brainstorm
  • Laatst online: 29-11 11:17
Ik heb hetzelfde probleem. De '0001' directory had ik in de eerste instantie ook niet, totdat ik in de demo mijn profiel verwijderde en opnieuw aanmaakte. Als ik nu een verandering maak, worden inderdaad de configuratie bestanden in de '0001' directory aangepast. Ik heb alleen nog niet geprobeerd om zelf keys aan te passen.

Let trouwens wel op dat je de profiles directory kiest in 'My documents' en niet uit de map waar je BF2 hebt geinstalleerd. Die laatste bevat volgens mij wat default instellingen die gebruikt worden als een nieuw profiel aangemaakt wordt.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• SilentStorm
  • Laatst online: 22-11 00:51
ugh, ik heb in My Documents\Battlefield 2 Demo\Profiles\0001\controls.con de bestanden ge'rem'd en meteen werkt het. Probleem opgelost :X. Bedankt voor je hint naar de my documents folder. Wat moet dat daar dan ook :X.

Localhost is where the heart is