Toon posts:

300D kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem. Mijn externe flitser op mijn 300D werkt niet meer. Ik heb de flitser op een andere camera geprobeerd en daar werkt deze correct. Helaas niet op mijn 300D mijn flitser (420ex) is wel bezig als ik bijvoorbeeld zoom, maar bij het afdrukken reageert de flitser niet. Ik ben naar een camerawinkel geweest om te checken ofdat dit klopte. Zij melde mij dat ik de camera moest opsturen naar Roosendaal voor reparatie. Helaas gaat dit grapje me minstens 160 euro kosten (heb gebeld). Vooral omdat het een amerikaanse camera is (de Rebel).
Nu mijn vraag:
Heeft iemand anders soortgelijke problemen gehad? En is er een simpele manier om dit probleem op te lossen? (koppen schoonmaken??)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

als ie het op een andere camera wel doet zou ik inderdaad beginnen met het schoonmaken van de contactpuntjes

Verwijderd

Topicstarter
Waarmee?

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
ik zou zeggen met wat alcohol of methanol op een lintvrij doekje. Druppel de vloeistof trouwens niet direct op de contactpunten, maar op het doekje! Succes.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

en, leen een andere flitser en kijk of die wel flitst

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
Doekje heeft niks geholpen..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
tomleeuw schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:41:
en, leen een andere flitser en kijk of die wel flitst
^^ Dit dus sowieso doen, anders weet je niet of het aan de flitser of de camera ligt.

Als het toch aan de camera ligt, dan kan het zijn dat de hotshoe naar de maan is. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door een flitser te gebruiken die een te hoge spanningspiek op de hotshoe geeft. Met name oudere (handmatige) flitsers willen dit nog wel eens doen. De 300D mag geloof ik maximaal 5V op de hotshoe hebben. Het is overigens ook nog mogelijk dat de hotshoe mechanisch niet meer helemaal jofel is (schijnt bij de EOS bodies regelmatig voor te komen) of dat er een totaal ander defect is.

Maargoed, testen met een andere flitser is dus het eerste wat je moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen de andere flitser test doen...

To be continued....

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Heb je je 300D trouwens gehackt? Misschien staat je FEC op z'n laagst, waardoor je niet merkt dat hij wel flitst?

Het is maar een theorie 8)7 .. als ik m'n FEC op z'n laagst zet, dan zie ik toch nog heel goed dat deze flitst. Maar goed, misschien is jouw camera net die uitzondering. :9

Verwijderd

Topicstarter
Zo als het er nu naar uitziet is het het schoentje.. Heb hem weggebracht voor reparatie en gaat me waarschijnlijk veel knaken kosten..
Errrug jammer...

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ach, dat kun je weer compenseren met de knaken die je bespaart hebt door een Rebel te kopen ipv een 300D.
Werken ze overigens bij ETBASS ook met een vast reparatietarief voor rebels of kijken ze per geval wat de kosten zijn?

Verwijderd

Rebel == 300D. (Amerikaanse benaming vs. europese.)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:51:
Rebel == 300D. (Amerikaanse benaming vs. europese.)
Ja dat wisten we al ;)

Verwijderd

Lama, helemaal verkeerd begrepen. 8)7

/me gaat nu stil zijn.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vast reparatie bedrag a 150 euro. Flitsschoentje kapot. ze wisten geen reden.(kon gebeuren:S) Is vervangen en de camera doet het weer lekker.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tsja, ik hoor het wel vaker, een defecte hotshoe op een Canon SLR. Geen idee waarom dat relatief vaak voorkomt; ik vermoed eigenlijk dat het toch iets mechanisch is. Contactbreuk door teveel wiebelen met de flitser ofzo. Maar erg fijn dat ie het weer goed doet natuurlijk, want daar gaat het om :)
Pagina: 1